Priljubljeno serijo predstavili na popolnoma nov način

Foto: Digital Takeover Peter Corbett, Digital Takeover
V Zagreb prihaja navdihujoč vodja, ki je uspešno povezal ustvarjalno in tehnološko skupnost.
Oglej si celoten članek

Peter Corbett je navdihujoč vodja, ki uspešno povezuje ustvarjalno in tehnološko skupnost. Je ustanovitelj iStrategyLabs, digitalne agencije, ki razvija rešitve za izzive strank in jih uvaja v 'online' in 'offline' omrežja. Za svoja dela je osvojil številne nagrade in priznanja, med drugim kar 20 nagrad Cannes Lions. Peter bo 13. marca svoje bogate izkušnje delil s poslušalci na enem od predavanj letošnjega Digital Takeoverja v Zagrebu.

Na svojem predavanju bo delil izkušnje uporabnikov na družabnih omrežjih s ciljem, da bi povečali sodelovanje – kako učinkovito implementirati digitalne novice v resnični svet.

Foto: Digital Takeover Peter Corbett, Digital Takeover Od kod izvira vaše zanimanje za družabna omrežja, marketing in digitalni svet? Kako je nastal iStrategyLabs?

Če sem čisto iskren, je vse skupaj eno veliko naključje. Ko sem bil še otrok in tudi kasneje, ko sem bil študent, so me vedno zanimale kreativne ideje. Med študijem sem ustanovil podjetje za proizvodnjo zabavnih vsebin in zahvaljujoč temu sem se naučil vse o moči marketinga, ki ga imenujemo 'word of mouth marketing' (marketing, ki se prenaša od ust do ust, op. a.). Po tem, ko sem diplomiral in v New Yorku postal televizijski producent, kjer sem se prav tako naučil, kako narediti kvalitetno vsebino, je bil logičen korak naprej preučiti marketing družabnih omrežij v začetku 2000. let, ko so ta postajala vse bolj priljubljena.

iStrategyLabs je nastal v trenutku, ko sem bil odpuščen v oglaševalski agenciji in nisem želel iskati nove službe. Čutil sem, da lahko sam najdem svoje stranke in ustvarim podjetje, ki bo osredotočeno na stičišče online in offline sveta. Podjetje, ki je bilo ustanovljeno v mojem stanovanju pred desetimi leti, je v tem času zrastlo na skoraj 90 ljudi. Leta 2016 je podjetje kupilo društvo, uvrščeno na borzo, kar nam je omogočilo, da delamo na nagrajenih kampanjah za 30 različnih podjetij, ki so na seznamu Fortune 500.

Kaj narediti, ko si ima nekdo poslovno idejo in si želi postati podjetnik, a ni pripravljen tvegati, saj meni, da nima dovolj ljudi, finančnih sredstev in dovolj znanja? Dandanes se od mladih ljudi velikokrat pričakuje, da naj bodo ustvarjalni, dobri govorci, da imajo smisel za oblikovanje, za dizajn in da zelo dobro poznajo vse nove tehnologije. Ali morajo biti, kar se tiče svoje ideje, trmasti in bodo slej kot prej našli ljudi in finance, ki jim bodo pomagali uresničiti idejo ali bi bilo bolje, da obupajo in svoje moči usmerijo v druge projekte? Z drugimi besedami, kako pomembna sta talent in strast ter koliko znanje in veščine?

Uh, težko vprašanje. Lahko bi napisal knjigo! Na kratko vam bom povedal, kaj mislim o tem. Prvič, če niste pripravljeni tvegati vsega, je to popolnoma razumljivo. Ne tvegajte. Morali bi popolnoma zaupati v svojo presojo. V tem primeru bi se morali posvetiti na razvoj znanja in na varčevanje denarja, ki bi ga potrebovali, če bi želeli ustvariti nekaj svojega. Kar se tiče pomembnosti talenta, strasti in veščin, bi rekel, da je talent najbolj pomemben. Lahko imate prirojeni talent, lahko pa svoj talent razvijate. Mislim, da je strast precenjena. Strast je samo gorivo, za najvažnejšo stvar v tej kombinaciji, kar pa je delo … Veliko dela! Če ste do nečesa zelo strastni, vam je veliko lažje prekomerno delati leta in leta, z upanjem, da boste na koncu iz nič dosegli to, kar ste si zadali.

PROMO Digital Takeover: V Zagreb na to konferenco!

Menite, da je s krepitvijo družabnih omrežij in digitalnim marketingom bolj kot kdaj koli prej postal pomemben 'branding' izvršnih direktorjev, lastnikov podjetij, kreativnih direktorjev in drugih vodilnih oseb v podjetju?

Moje mišljenje o tem se je s časom spreminjalo. Nekoč sem menil, da je to nujno zlo za vse vodilne v podjetju – zdaj ne mislim več tako. Mislim, da obstajajo določeni ljudje in industrije, za katere to sploh ni pomembno, pri katerih se uspeh gradi na osebnih odnosih v resničnem svetu in temelji na ugledu. Prepričan pa sem, da je prisotnost na internetu (osebna blagovna znamka) vsesplošno koristna, ne pa tudi obvezna. Oseba sama odloča, koliko bo vlagala v to.

Katere so ključne stvari v nadaljnjem razvoju prihodnosti e-prodaje (e-commerce)? Ali bo z rastjo spletne trgovine rastla tudi potreba po izboljšanju Costumer Experience Managementa (menedžment izkušnje kupca, op. a.)? Kakšen je vaš nasvet manjšim, specializiranim spletnim trgovinam?

Spletna trgovina je na splošno zelo dobro sprejeta, raste in je zelo vzburljiva! To je vodilo do neustavljive rasti iskanja ljudi, ki znajo razvijati strategije in ustvarjati rešitve, ki vodijo do vrhunske uporabniške izkušnje. Manjšim specializiranim spletnim trgovinam bi svetoval, da če so že v svetu spletne trgovine, da se osredotočijo na to, kar ponujajo. Tako si bodo zagotovili določen delež strank in da strankam nudijo možnost, da imajo mesto, kjer bodo na enem mestu našli vse, kar potrebujejo.

Amazon je še lansko leto predstavil otvoritev prve trgovine brez blagajne in vrst, to leto pa so že začeli z delom. Trgovina s pomočjo senzorjem in umetne inteligence spremlja, kaj jemljete v košarico in vam to ob izhodu avtomatično zaračuna. Mislite, da bodo druge trgovine način prodaje spremenile na takšen pristop? Kaj s tistimi, ki jim takšen vložek predstavlja preveliko investicijo?

Trgovine v Združenih državah Amerike in tudi drugje po svetu imajo samopostrežne blagajne, kar zmanjšuje potrebo po delovni sili na blagajnah. Amazonov pristop zagotovo predstavlja naslednji korak. Mislim, da se bomo v prihodnosti vprašali, zakaj so ljudje včasih sploh delali na blagajni in da nam bo všeč, da bomo lahko celoten postopek nakupovanja naredili na hitro in avtomatično. V primeru trgovine, ki v to ne more vlagati, pa mislim, da bo vse v redu, dokler bodo imeli na voljo izjemne izdelke, ki drugje ne bodo dostopni.

Na katere človeške lastnosti je treba biti pozoren, ko določena blagovna znamka nagovarja občinstvo?

Stvari je treba vzeti v obzir: Za čem določena oseba hrepeni? Je to seks? Ljubezen? Denar? Ujemanje na duhovni ravni? Biti sprejet? Poleg tega je treba vedeti, kaj vaš izdelek ima. Kaj je tisto, kar lahko človeku nudi. Če lahko uskladite to dvoje, boste imeli zelo uspešno kampanjo.

Zagotovite si svoje mesto! Bodite del Digitalnega Takeoverja , ki bo v Zagrebu 13. marca 2018 v CineStaru v zagrebškem Branimir Centru. Karte, ki stanejo 343 evrov (2600 hrvaških kun), so že v prodaji. V to ceno je vključeno sodelovanje na vseh predavanjih, panelih in ostalih konferencah, vključeno je tudi kosilo, odmor za kavo in druženje ob hrani in pijači, ki bo na sporedu po končanem uradnem delu.

Nam lahko predstavite dober primer promocije izdelka ali blagovne znamke, ki odlično povezuje 'online' in 'offline'?

Seveda! Poglejte študijo primera Mr. Robot na spletni strani agencije iStrategyLabs. Mr. Robot je antiutopijska dramska televizijska serija, ki jo predvaja USA Network in ki spremlja skupino hekerjev, ki nosijo ime fsociety. V začetku leta 2015 nas je televizijska mreža NBCUniversal prosila, da naredimo edinstven in zanimiv niz promocijskih kampanj za to serijo.

Glede na to, da občinstvu takrat ni bila znana še nikakršna podrobnost o seriji, smo izkoristili skrivnostnost in ustvarili taktično potezo gverilskega marketinga na filmskem festivalu SXSW. Ne samo, da je bila ljudem predstavljena serija, hkrati smo promovirali tudi predvajanje prve epizode na SXSW, kar je v končnem rezultatu vodilo do velikega navdušenja in zanimanja za serijo.

No, to je bil le začetek. V naslednjih nekaj tednih smo naredili edinstveno kampanjo, ki je v živo prenašala prvo sezono serije. Na NBSUniversal so bili navdušeni z rezultati in so nas za pomoč ponovno prosili naslednje leto, leta 2016, da smo promovirali drugo sezono. Kampanja vsake sezone je zajemala tako digitalni kot tudi fizični spekter, kar je vodilo do celovitega doživetja občinstva.

Facebook je napovedal spremembe v algoritmih, ki bodo zagotovo vplivali na blagovne znamke, ki so velik del svoje komunikacije in promocije usmerili na to platformo. Kakšen je vaš nasvet pri teh spremembah? Kdo se bo, po vašem mnenju, lažje prilagodil? Večje ali manjše blagovne znamke?

Edini način, na katerega se lahko prilagodite je, da kupujete oglase na Facebooku, če želite doseči svoje občinstvo. Večje blagovne znamke to že delajo, kar jim ne predstavlja večjega problema, saj imajo dovolj denarja. Manjše blagovne znamke pa se morajo bolj potruditi, da bi si to lahko privoščile.

Kaj bi svetovali lokalnim podjetjem in manjšim blagovnim znamkam, ki si želijo razširiti svoje poslovanje na državno raven ali na katerokoli drugo, večjo raven? Se morajo opirati na Google, YouTube in na Facebook ali morajo več vlagati v svoje lastne komunikacijske platforme, kot so spletne strani, blogi, elektronske pošte …?

Zelo težko je dati enoličen nasvet, saj se vsaka blagovna znamka in področje poslovanja razlikujejo med seboj. Moj nasvet je: nadzorujte svoje občinstvo, ne da to za vas dela Facebook. Pridobivajte uporabnike s tem, kar nudite, kar imate in sami zbirajte uporabniške podatke.

Veliko se govori o AR (argumented reality, obogatena resničnost) in o IoT (internet of things, internet stvari). Ko se omenjajo povezane naprave (connected decives), je to velikokrat v kontekstu pametnega stanovanja. Torej, kaj nam bo ta tehnologija prinesla na področju komunikacije in kreativne industrije?

Za nas so IoT in AR zelo prikladna področja za kreativna raziskovanja. Nekatere naših najboljših kampanj in ideje so bile osredotočene prav na te dve področji. Mislim, da boste morali priti na konferenco Digital Takeover, da bi izvedeli kaj več o teh dveh idejah!

Obišči žurnal24.si

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.