Ker živila že zdaj niso poceni, obvladovanje mesečnega proračuna za hrano postaja vse pomembnejše.
Dražje tudi zaradi znamke
Ključna dilema, s katero se po javnomnenjskih raziskavah Eurobarometra spopada evropski potrošnik, je, ali zapraviti nekaj več denarja za kakovostnejše živilo ali se raje odločiti za cenejše izdelke (domnevno) nižje kakovosti. Na srečo cena ni vedno pokazatelj kakovosti; to je mogoče predvideti z natančnim preverjanjem embalaže oziroma vsebine in porekla izdelka, kar potrjuje tudi stroka. "Različne raziskave so pokazale, da so lahko znotraj posamezne kategorije prehrambnih izdelkov živila nižjega cenovnega razreda tudi do nekajkrat cenejša od živil z blagovno znamko, ki imajo primerljivo energijsko vrednost, ni pa nujno, da so zato tudi slabše kakovosti," pravijo na inštitutu za varovanje zdravja (IVZ). Podobni podatki prihajajo tudi iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), ki redno testira izdelke in je prišla do enakega zaključka. Poudarjajo tudi, da je višja cena pri znanih blagovnih znamkah pogosto le posledica ogromne vsote denarja, ki jo podjetja namenjajo za oglaševanje.
Berite in primerjajte
Boljši pokazatelj kakovosti izdelka je embalaža oziroma drobni tisk, v katerem je navedeno, kaj izdelek vsebuje in od kod prihaja, kar po zadnjih raziskavah IVZ še vedno počne premalo (le tretjina) ljudi. Preveriti je treba predvsem vsebnosti sladkorja, maščob, nasičenih maščob in soli – teh naj izdelek vsebuje čim manj. Prednost dajte lokalnim pridelkom. Ceni torej ne gre slepo zaupati in pretirana skrb, da boste zaradi omejenega proračuna lahko jedli le nezdravo hrano, je – razen v skrajnih primerih – odveč. Treba se je le izobraziti in izbiri izdelkov oziroma pripravi hrane nameniti nekaj več časa.
majhne razlike so res med trgovskimi mrežami, velike pa med sadjem in zelenjavo, ki sta ali nista eko. vprašati se …
novejše podražitve mogoče res ne vplivajo na zdravo in nezdravo prehrano. je pa res, da nas je veliko, ki imamo …
Se strinjam, veliko je ljudi ki potem plane po najcenejših izdelkih in tako gleda samo na denar. Ni važno kaj …