Za kolekcije, ki jih vsako sezono vidimo na tednu mode, so modni oblikovalci primorani denar vzeti iz svojega žepa. Mnogi o številkah nočejo govoriti, mlada in priznana modna oblikovalka Nina Šušnjara pa nam je zaupala, da jo kolekcija za teden mode stane približno 10 tisoč evrov in jo v celoti financira sama. "Veliko sem delala, da sem zaslužila denar, zato bi bilo res dobrodošlo, da bi imeli investitorje, ki bi nam pri tem pomagali, ki bi videli potencial. Ne šele po tem, ko je že prepozno," o zadnji kolekciji pravi Nina, ki jo je nadgradila še z linijo sončnih očal.
O finančnem zalogaju je brez težav spregovorila tudi Maja Štamol, ki pravi, da je za kolekcijo, ki jo je v Kinu Šiška predstavila v ponedeljek, odštela med šest in sedem tisoč evrov. Tudi ona jo je plačala sama, to pa vidi kot vložek v promocijo. "Žal pa se ti kosi težko prodajajo. Zanimanje je, vendar moramo izdelati nove kose, ker številke, ki jih nosijo manekenke nikakor niso uporabne. V realnem svetu ni tako suhih žensk (smeh)," še razlaga. Med podobnimi zneski se giblje tudi Urška Drofenik, ki za kolekcije odšteje med šest in deset tisoč evri, za tujino pa vsaj še enkrat več, pravi.
Vlagajo v svoje ime
Zoran Garevski in Miro Mišljen o številkah nista hotela govoriti, je pa slednji izdal, da je v zadnjo kolekcijo vložil največ denarja do zdaj. Na tednu mode se pojavlja predvsem zaradi kupcev in strank, Garevski pa v tem vidi priložnost za vzdrževanje svojega imena. Tudi on si svoje kolekcije financira sam. "Kolekcije stanejo veliko, a jaz to jemljem kot marketinški projekt, vlagam v nekaj, kar drži moje ime na površju. Žal ne živim od prodaje oblačil, saj te kolekcije, ker nimam močnega finančnega ozadja, največkrat ostanejo vzorčne kolekcije in ne gredo v produkcijo," je še razložil in dodal, da živi od tega, da prodaja svoje usluge s stiliranjem.
Majo Ferme smo ujeli tik pred njeno modno revijo, zato o točnih številkah ni mogla govoriti, a nam je za predstavo povedala, koliko so jo stali nekateri materiali. "Mojo letošnjo kolekcijo sestavlja najkakvostnejša volna, kašmir, svila in francoska čipka. Meter francoske čipke stane 400 evrov, vsak pa ve, da samo za eno obleko potrebuješ kar nekaj metrov. Iz kašmirja sem delala moške obleke, meter tega pa stane približno od 90 do 100 evrov."
Za kolekcijo od enega meseca do pol leta
Maja Štamol, Nina Šušnjara in Matevž Faganel so za celotno kolekcijo s tega tedna mode potrebovali približno mesec in pol, Drofenikovi je vzela dva meseca, Fermetovi pa tri. Največ časa je vanjo vložil Mišljen, ki je kolekcijo začel ustvarjati takoj po aprilskem tednu mode, torej šest mesecev.
Vsak oblikovalec je na modno brv v povprečju poslal od 15 do 18 kreacij, ekipa, ki jim je pomagala pri ustvarjanju modnih kosov, pa je v večini zelo majhna. Maji Štamol je pri njeni kolekciji denimo pomagala ena prijateljica, z Drofenikovo so delali še trije ljudje, Mišljen pa ima ves čas pri roki štiri sodelavce. Nina Šušnjara je imela pomoč petih šivilij, krojačev in usnjarjev, pomagali pa so ji tudi prijatelji in družina.