Vrnitev v prihodnost – avtomobili na les

Foto: Žurnal24 David Cole meni, da lahko etanol druge generacije pomeni zelo resno alternativo
Lesni sekanci, trava, stare pnevmatike, plastične vrečke – celulozni etanol iz omenjenih surovin bo že čez nekaj let poganjal vozila po vsem svetu.
Oglej si celoten članek

Ni več dvomov, da bo večino avtomobilov čez dvajset let že poganjala ena izmed oblik električnega pogona. Vendar vsa potrebna tehnologija ne bo nared še nekaj časa, v vmesnem obdobju pa bi lahko celulozni etanol, član druge generacije biogoriv, znatno pripomogel k zmanjšanju stroškov za gorivo in nižanju izpustov CO 2. Še posebej, ker je tehnologija že nared.

Tako vsaj napoveduje David Cole, prvi mož vplivnega avtomobilskega raziskovalnega centra iz Ann Arborja v ameriškem Michiganu. Ob tem bo liter takšnega goriva dosegel vsega tretjino današnje cene bencina. Zdaj so na vrsti pravi vlagatelji, je v pogovoru za zurnal24.si dodal Cole o načrtih General Motorsa glede množične proizvodnje takšnega etanola.
 

Saab 9-4x lahko poganja gorivo, ki je mešanica etanola in bencina v razmerju 85:15. © Andrej Leban

 
Kaj se skriva za tehnologijo pridobivanja celuloznega etanola?

Skrivnost je v patentiranih mikroorganizmih, ki iz ogljikovodikovih materialov proizvajajo etanol. Cena litra takšnega etanola je lahko zgolj tretjina cene litra bencina.

Zakaj menite, da bi lahko tovrstna tehnologija uspela v širši uporabi?

Ker je zelo poceni. Tehnologija za prilagoditev avtomobila za uporabo takšnega etanola stane vsega sto dolarjev. Druga prav tako zelo pomembna prednost pa je široka dostopnost virov za pridobivanje tega goriva. V primerjavi z dosedanjo naftno industrijo bi bile tovarne etanola relativno majhne in številčne, kar bi  omogočilo lahek dostop do goriva.

Vsak, ki ima dostop do biomase, lahko proizvaja celulozni etanol. Mogoče je predelovati les, travo, smeti iz ogljikovodikov, gumo in podobne lahko dostopne materiale. Pogoj je torej le, da ne živite sredi puščave.

Do časov, ko se bomo vozili s povsem električnimi vozili, kot je chrysler ZEO, bo zgorelo še kar nekaj goriva. Najbolje bi bilo, da bi bil to etanol. © Andrej Leban

 
Katere so največje razlike v primerjavi z etanolom iz žitaric?

Pri etanolu iz žitaric na eno vloženo enoto energije po najmodernejših postopkih dobimo 1,3 enote nove energije, celulozni etanol pa na eno enoto vložka odda kar 7,7 enote energije. Ob tem je poraba vode v proizvodnjem procesu za najmanj tretjino manjša kot pri etanolu iz žitaric. Tretja prednost je občutno zmanjšanje izpustov ogljkovodikov, celo do 90-odstotno.

Ali to pomeni, da je zgodba s pridobivanjem etanola iz koruze že preteklost?

Sami etanola iz koruze nikoli nismo jemali kot realno možnost pri reševanju globalne oskrbe z gorivom. To je bila bolj stvar politike in predelovalcev koruze.

Kaj pa preostale avtomobilske družbe, menite da bodo sledile načrtom General Motorsa?

Sledijo lahko zelo hitro. Upoštevaje stroške prilagoditve vozil in ceno energenta je račun jasen.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.