Voditi ali biti voden?

Foto: Žurnal24 Zakaj ne bi na vrhu stali vi?
Vsaka napačna gesta vodje lahko povzroči »efekt domin«, ki se kaže v vrsti neustreznih rezultatov zaposlenih. Verjetno si zato vsak direktor občasno zaželi, da bi bil le navaden delavec, vodili pa bi drugi.
Oglej si celoten članek

Dober vodja je tisti, ki je sposoben vplivati na zaposlene tako, da ti čim bolje izpolnjujejo svoje cilje oz. cilje podjetja. Kar ni vedno povsem enostavno. Tudi zaposleni so samo ljudje, ki znajo biti zelo občutljivi na napačne pristope.

Na primer:
Direktorji, ki imajo do svojih zaposlenih preveč vzvišen in nekolegialen odnos s tem povzročijo, da se zaposleni ne poistovetijo z njim, niti z njegovim podjetjem, temveč delajo samo za to, da bodo lahko šli ob določeni uri domov in ob koncu mesece prejeli svojo plačo.

Vodje, ki svoje zaposlene ne vključujejo v planiranje oz. vizijo svojega podjetja dosegajo slabše rezultate. Zaposleni tako svojih ciljev ne jemljejo osebno, temveč samo kot nalogo, ki jo morajo na delovnem mestu izpolniti, ne vedoč točno zakaj in kako.

Vsak zaposleni ima v podjetju tudi lastne cilje, povezane z osebno in poslovno rastjo. Dober vodja mora najprej določiti organizacijske cilje ter nato spoznati osebne cilje zaposlenega ter jih povezati. Skušati mora najti korelacije, kjer se osebnostni cilji zaposlenega lahko srečajo s cilji podjetja. Učinki bodo tako celo kumulativni, saj bo zaposleni, ki bo na delovnem mestu osebnostno rasel, s tem več prispeval tudi v podjetju.

Poleg naštetega pa je dobro tudi, da vodja izraža pozitivno energijo oz. karizmo, s katero lahko ustvari pravo vzdušje za delo. Prav je, da jo izraža v odnosu do dela in ciljev, kar se potem prenese na delavce, ti pa mu učinke vračajo skozi delo in odnos.

In kaj o tem pravijo vodje slovenskih podjetij?

Nikola Bubanj, namestnik direktorja agencije Grey:

''Dober vodja naj bi imel učinkovit, strokoven in predvsem inovativen pristop v komunikaciji, vizijo, naj bi bil pripravljen tvegati ter nenazadnje naj bi zaupal in iz zaposlenih razvijal bodoče voditelje ... Seveda pa 'bottom line', da ljudi s katerimi dela, vzpodbudi, naj naredijo ravno tisto, česar nočejo in v da tem uživajo.''

Darko Ravnikar
, prokurist, član uprave za področje razvoja in marketinga Hosting svetovanje:

''Predanost delu, ki ga opravlja (stroki); željo po raziskovanju in razvoju, iskanju novih poti in prijemov (inventivnost); vizionarstvo na eni strani in učinkovitost pri izvedbi na drugi; zaupanje v sodelavce ter vodenje tima z veliko mero čustvene inteligence.''

Če se torej trudite biti dober vodja v svojem podjetju, morate upoštevati kar nekaj spremenljivk. Manjko omenjenih sposobnosti se začne zelo hitro izražati v obnašanju, ki ga zaposlenih dojemajo kot negativno energijo, delovna vnema pa začne padati. Bodite torej dober vzor samemu sebi in svojim zaposlenim.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.