Dober vodja je tisti, ki je sposoben vplivati na zaposlene tako, da ti čim bolje izpolnjujejo svoje
cilje oz. cilje podjetja. Kar ni vedno povsem enostavno. Tudi zaposleni so samo ljudje, ki znajo
biti zelo občutljivi na napačne pristope.
Na primer:
Direktorji, ki imajo do svojih zaposlenih preveč vzvišen in nekolegialen odnos s tem
povzročijo, da se zaposleni ne poistovetijo z njim, niti z njegovim podjetjem, temveč delajo samo
za to, da bodo lahko šli ob določeni uri domov in ob koncu mesece prejeli svojo plačo.
Vodje, ki svoje zaposlene ne vključujejo v planiranje oz. vizijo svojega podjetja dosegajo
slabše rezultate. Zaposleni tako svojih ciljev ne jemljejo osebno, temveč samo kot nalogo, ki jo
morajo na delovnem mestu izpolniti, ne vedoč točno zakaj in kako.
Vsak zaposleni ima v podjetju tudi lastne cilje, povezane z osebno in poslovno rastjo. Dober
vodja mora najprej določiti organizacijske cilje ter nato spoznati osebne cilje zaposlenega ter jih
povezati. Skušati mora najti korelacije, kjer se osebnostni cilji zaposlenega lahko srečajo s cilji
podjetja. Učinki bodo tako celo kumulativni, saj bo zaposleni, ki bo na delovnem mestu osebnostno
rasel, s tem več prispeval tudi v podjetju.
Poleg naštetega pa je dobro tudi, da vodja izraža pozitivno energijo oz. karizmo, s katero
lahko ustvari pravo vzdušje za delo. Prav je, da jo izraža v odnosu do dela in ciljev, kar se potem
prenese na delavce, ti pa mu učinke vračajo skozi delo in odnos.
In kaj o tem pravijo vodje slovenskih podjetij?
Nikola Bubanj, namestnik direktorja agencije Grey:
''Dober vodja naj bi imel učinkovit, strokoven in predvsem inovativen pristop v komunikaciji,
vizijo, naj bi bil pripravljen tvegati ter nenazadnje naj bi zaupal in iz zaposlenih razvijal
bodoče voditelje ... Seveda pa 'bottom line', da ljudi s katerimi dela, vzpodbudi, naj naredijo
ravno tisto, česar nočejo in v da tem uživajo.''
Darko Ravnikar, prokurist, član uprave za področje razvoja in marketinga Hosting
svetovanje:
''Predanost delu, ki ga opravlja (stroki); željo po raziskovanju in razvoju, iskanju novih poti
in prijemov (inventivnost); vizionarstvo na eni strani in učinkovitost pri izvedbi na drugi;
zaupanje v sodelavce ter vodenje tima z veliko mero čustvene inteligence.''
Če se torej trudite biti dober vodja v svojem podjetju, morate upoštevati kar nekaj
spremenljivk. Manjko omenjenih sposobnosti se začne zelo hitro izražati v obnašanju, ki ga
zaposlenih dojemajo kot negativno energijo, delovna vnema pa začne padati. Bodite torej dober vzor
samemu sebi in svojim zaposlenim.
Voditi ali biti voden?
Vsaka napačna gesta vodje lahko povzroči »efekt domin«, ki se kaže v vrsti neustreznih rezultatov zaposlenih. Verjetno si zato vsak direktor občasno zaželi, da bi bil le navaden delavec, vodili pa bi drugi.