V Cankarjevem domu se danes ob 20. uri s sodobno preobrazbo Molièrove klasike Don Juan v režiji bolgarskega režiserja Aleksandra Morfova začenja 19. mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto. Direktor festivala Damir Domitrović Kos (z ekipo) je program oblikoval v iskanju starih in novih vrednot, kaj je našel, pa bo mogoče videti v 14 predstavah, med katerimi bo tudi vrsta domačih projektov.
Jaz, mi, moški, ženske
Med tujimi uprizoritvami bodo poleg Don Juana še Dom Bernarde Alba ali Ženske brez moškega in to je vse, Mistermissmissmister, Turbo Paradiso, Moški – ženski/Ženske – moške, Patriotic Hypermarket, Sokratov zagovor, Gorski venec in plesno-glasbeni spektakel MiCRO, med domačimi pa poleg Metamorfoz 2°: Sulmona, Also Sprach Cage in trilogije Source Image še Proslava ob 60-letnici izida prve številke Tribune in Vzklik za človečanstvo.
“Pritegnila nas je proslava kot forma in 80. leta oziroma alternativna scena, osamosvojitev in uporniški mediji, ukvarjamo pa se z našo generacijo, ki je v nasprotju z našimi starši, ki so nas osvobodili, ostala brez velikega projekta,” je povedala ena od avtoric Proslave, Zala Sajko, medtem ko je režiserko Renato Vidič pri Vzkliku za človečanstvo navdihnilo ustvarjanje Srečka Kosovela. “V današnjem svetu vlada jaz, jaz, jaz in je človek le potrošno blago. Tako je bilo tudi v času Kosovela, zato se vračamo k človeku, ki je del kolektiva,” je pojasnila Vidičeva in poudarila, da je plod kolektivnega dela tudi Vzklik.