Norveški ekspresionistični mojster Edvard Munch je širši javnosti znan predvsem zaradi svojega dela z naslovom Krik, toda po mnenju strokovnjakov bi si svetovni sloves veliko bolj zaslužil zaradi dela Vampir, ustvarjenega leta 1894, ki prikazuje rdečelaso žensko, kako objema in poljublja na vrat moškega. Tako Krik kot Vampir sta del serije Ljubezen, ki obsega 20 del.
Delo že vse od svojega nastanka povzroča burne debate v akademskih krogih, kjer se razpravlja, kakšni vzgibi so avtorja Krika pripeljali do takšne stvaritve. Sam Munnch ni nikoli puščal dvoma: zmeraj je trdil, da slika ne prikazuje ničesar drugega kot žensko, ki poljublja moškega in v tem duhu jo je naslovil Ljubezen in bolečina. Toda ker ženska na sliki poljublja moškega na vrat – kar je za slikarstvo neznačilna kompozicija –, se številni strokovnjaki že vse od prve javne predstavitve slike na neki razstavi leta 1902 sprašujejo, ali ni motiv povezan z vampirji. Natančneje rečeno, rdečelaska na sliki naj bi bila krvoses.
Poznavalci Munchovega življenja trdijo, da bi lahko vsaj dva vzgiba Muncha vodila do takšnega izlitja čustev na platno. Po eni strani bi to lahko bil prvi obisk pri prostitutki, ki naj bi v v njem vzbudil občutek krivde, omenja se pa tudi njegovo duševno stanje po smrti njegove najljubše sestre.
Navrgel bo veliko denarja
Vampir je že od leta 1934, ko ga je kupil neimenovan zasebni zbiralec, skrit pred očmi
javnosti, le lani so ga lastniki za kratek čas posodili newyorški galeriji Metropolitan Museum of
Art, zdaj pa so se odločili za javno prodajo, ki jo bo v njihovem imenu 3. novembra izvedla
dražbena hiša Sotheby's, piše časnik Independent. Sodelavci hiše pričakujejo, da bo Vampir
dosegel ceno 35 milijonov dolarjev.
Simon Shaw, ki je pri tej hiši odgovoren za moderno umetnost, pravi, da je Vampir
"nikoli presežena upodobitev strahu pred žensko emancipacijo s konca 19. stoletja."