Po objavi rezultatov razpisa ministrstva za kulturo za štiriletno sofinanciranje javnih kulturnih programov, ki je sprožil vrsto kritik med nevladnimi kulturnimi organizacijami, se je včeraj na obtožbe na račun strokovnih komisij in razporejanja sredstev odzval tudi minister za kulturo Uroš Grilc. S člani komisij je podrobneje predstavil rezultate in delo komisij, obenem pa odgovoril na "zelo težke besede o njihovi nekompetentnosti, nestrokovnosti in pristranskosti".
Kot je pojasnil Grilc, minister za kulturo po novem zakonu o uresničevanju javnega interesa za kulturo nima več možnosti diskrecijskega odločanja pri financiranju programov in projektov ter tako ne igra več vloge vrhovnega producenta v slovenski kulturi, obenem pa je poudaril, da stoji za odločitvami strokovnih komisij: "Številke govorijo o tem, da niso odločale po načelu uravnilovke, da tukaj ni abonentov in da je vsak razpis na področju nevladnih organizacij zgodba zase."
Programski ni projektni
Sredstva z razpisa, 2.681.300 evrov, so bila razporejena med 32 organizacij s področij arhitekture in oblikovanja ter področij vizualnih, uprizoritvenih in glasbenih umetnosti, največ vroče krvi pa je bilo med gledališčniki in glasbeniki.
Generalni direktor direktorata za ustvarjalnost Gašper Troha je povedal, da bo večina festivalov s področja uprizoritvenih umetnosti najverjetneje financirana iz štiriletnega projektnega razpisa, na kritike glede izbora glasbenih ustvarjalcev pa je odgovoril predsednik komisije za glasbene umetnosti Lovrenc Blaž Arnič. "Komisija ni od včeraj," je opozoril in se vprašal, zakaj njena kompetentnost ni bila vprašanje, ko je bila postavljena, ampak šele po objavi rezultatov. Ob tem je dodal, da so se člani, ki so vključeni v določene projekte, v tistih primerih izločili iz presoje, za konec pa poudaril, da je treba ločiti programski in projektni razpis, kamor bi spadale nekatere od prijav, na primer tudi prijava Akademskega pevskega zbora (APZ) Tone Tomšič.