►Kako potekajo priprave komentatorja v Beogradu na Eurosong?
Dneve in dneve sem zaprt v tisti majhni sobici. Sicer pa sem bil eden od redkih
komentatorjev, ki je sploh hodil na tiskovne konference. Mislim, da se tam dobijo najbolj sočne
informacije in podatki ... Drugi so večinoma prelistali promocijske papirje. Mislim, da sem tako
obdelal 35 od 48 držav – vseh mi pa res ni zneslo (smeh).
►
Imaš pri komentatorstvu proste roke? Koliko ti je dovoljeno vmešavati se v prenos?
Imam popolnoma proste roke – zato tudi komentatorji smo. Pravila EBU sicer pravijo, da smo
komentatorji le vezni člen med skladbami.
►
Nekatere gledalce pa vseeno moti, na primer pri oskarjih, če komentatorji preglasijo
program. Kakšna je tu razlika?
To sta zdaj dve različni stvari – prevajanje in komentiranje. Tudi jaz sem zato, da gledalec
kaj sam razume – vendar smo tu tudi, da kaj prevedemo.
►
Si pristranski?
Pristranski zagotovo nisem. Moram biti objektiven. Komentatorji imamo pomembno težo pri
Eurosongu, saj vplivamo na voljo gledalcev. Sicer pa moram tudi pustiti kakšno svojo noto.
►
Do sedaj si komentiral radijski prenos Eurosonga leta 2000. So televizijski gledalci kaj
bolj kritični od radijskih poslušalcev?
Pri radiu več opisuješ, ker ni slike. Pri televiziji že slika dovolj pove in daš lahko tako
notri tudi več sebe kot pri radiu.
►
Kakšne pa so tvoje izkušnje z drugimi komentatorji tu v Beogradu?
V bistvu se kaj dosti nismo videli ...
►
Ali to pomeni, da komentatorji niso ravno družabni?
Ne vem, ker jih nisem poznal prej niti jih ne poznam zdaj (smeh). Sicer pa bo za francosko
televizijo komentiral
Jean Paul Gaultier. In Francozi so me v svojo komentatorsko kabino povabili na
šampanjec (smeh), tako da ga bom najbrž spoznal.
►
Bo Gultier komentiral sam?
Ne, dva bosta. On bo komentiral obleke, vizualno podobo. Francozi imajo to veliko bolj resno
zastavljeno kot mi.
►
Se počutiš v Beogradu varno kot Slovenec?
Ja, mislim, da je bilo strašenje okoli tega v Sloveniji malo prenapihnjeno. Tu sem zelo
zadovoljen in se nočem vrniti domov (smeh).
►
Komu najbolje kaže letos na Eurosongu?
Stavnice niso najbolj realen kazalnik končnega izida. Te stavnice ustvarjajo novinarji in
oboževalci – ljudje, ki so tu. Težko jim je verjeti, tudi zato ker je bila Slovenija velikokrat
zelo pri vrhu in vemo, kako se je na koncu do sedaj končalo.
►
Kako kaže Rebeki?
Njen nastop je sicer malce preveč evrovizijsko kičast, kar je tu sicer v redu. Če se bo
uvrstila v finale, se bo za las.
Stavnice niso realen kazalnik končnega izida!
Andrej Hofer, komentator Eurosonga za TV Slovenija o pristranskosti, vplivu komentatorja na gledalce, stavnicah in nastopu Rebeke Dremelj.