So to dobičkonosni posli naših vplivnic, s katerimi služijo na račun sledilcev?

Foto: Instagram
Foto: Instagram
Številne znane slovenske vplivnice ne služijo le z oglaševanjem drugih blagovnih znamk, pač pa so se odločile, da sledilka in sledilcem ponudijo tudi lastno znamko izdelkov. Je v tem poslu veliko dobička ali gre le za nekakšen poklon oboževalcem?
Oglej si celoten članek

Nekatere naše spletne vplivnice imajo lastne znamke izdelkov, ki jih krasi njihov podpis, logo ali simbol. Pogosto pa ne gre le za ime, temveč poseben dizajn izdelkov, ki odsevajo njihov osebni okus. Gre za tako imenovane merch izdelke, ki ji naša najuspešnejša spletna vplivnica Lepa afna oziroma Lea Filipovič lansira že več let.

"Prvič je bilo po kakšnem letu delovanja Youtube kanala Lepa afna, ko sem za december naredila svoje afnaste skodelice z odtisom šminke. Spomnim se, da sem jih pakirala kar sama doma in dnevno nosila na pošto," o začetkih svojega mercha pove Lea, ki je danes prerasel tako v smislu kvalitete kot povpraševanja: "Neprimerljivo, v obeh smislih. Takrat sem naročila vsega po nekaj deset kosov, danes govorimo o več tisoč kosih. Z ekipo nikoli ne lansiramo zgolj enega izdelka, pač pa poskušamo narediti neko rdečo nit, kolekcijo pravzaprav. Je pa tudi res, da je zadeva iz mercha že zdavnaj prerasla v kolekcijo izdelkov, po kateri posegajo ne zgolj moje sledilke, pač pa dekleta vseh starosti. Razlog po mojem mnenju tiči v modernih in lepih sloganih ter dizajnu."

Med tistimi, ki imajo svoj merch, pa je tudi priljubljena Coolmamacitaa ali Teja Jugovic, Kaja Karba, Taya Damjan, Lana Briški in nekatere druge. Spletni vplivnici Adrijana Dimec in Ajda Sitar pa sta se odločili za drugačen pristop in lansirali svoji modni znamki, ki ne spadata pod izdelke, namenjene le oboževalcem, pač pa preko svoje spletne platforme oglašujeta svoj novi posel, ki ni neposredno povezan z njunim delovanjem kot spletni vplivnici. Adriana je tako te dni lansirala svojo modno znamko Mera collection, Ajda pa linijo otroških oblačil Buba in bubi.

Lea Filipovič dodaja, da je v tovrstne kolekcije vloženo tudi do pol leta trdega dela: "Ves kreativni proces je na meni. Spomnit se sloganov, koncepta. Dizajn nam naredi grafična oblikovalka, mama pa je zadolžena in zaposlena za ves custom service, logistiko, ter vse kar je vezano na prodajo. Zadnjo, darilno kolekcijo, ki je bila predstavljena v teh dneh in je že na voljo na moji spletni strani, smo pripravljali od začetka septembra. Šolska kolekcija, ki je vsako leto velik uspeh, pa nam vzame več časa. Nekje pol leta, preden je na polici, se začnejo priprave nanjo, saj je izdelkov več in organizacija bolj zapletena." Filipovičeva še dodaja, da poleg tega, da so izdelki poklon njenim sledilkam in sledilcem, se takšne kolekcije tudi finančno izplačajo: "Zagotovo se izplača, ko v projekt vložiš trud, svoj čas in ideje. V sam proces vključim tudi svoje sledilke, kot npr. letos pri izbiri barve planerja."

Cene tovrstnih produktov naših spletnih vplivnic so zelo različne. Planer za leto 2021 iz darilne kolekcije Lepe afne stane 22 evrov, spominska knjiga 12 evrov, dišeča sveča pa 8 evrov. Produkti Coolmamacite, Teje Jugovic, pa stanejo od 19. 90 za majico s kratkimi rokavi, 29.90 za verižico ali čajni set, do 99.90 za celotno kolekcijo. 

Foto: lepaafna.si Lepa Afna

Bolj kot denar, šteje dobrodelnost 

"Prvič sem o ideji začela razmišljati kakšno leto nazaj in to zaradi nečaka Žana, ki študira ekonomijo, marketing. On je rekel, da sem trapasta, ker svojega dosega bolj ne izkoristim. Takrat sem mu predlagala, da če ima voljo in energijo, naj nekaj potuhta, pozna me dovolj dobro, in naj bo to njegov projekt, s katerim bo tudi zaslužil zraven, jaz pa mu bom pomagala s kontakti," o svojem merchu, ki vključuje majice, čajnike in verižice, pove Teja Jugovic, ki je vpletena tako v keativni kot izvedbeni del ustvarjalnega procesa svoje znamke: "V proces sem res vpletena, ker tudi v podjetju, ki ga imava z Janijem že osem let, delava vse sama. Nekako sem prepričana, da znam sama najboljše in da drugi niso tako sposobni, zato je zelo težko kakšne stvari predati komu drugemu. Tako sem bila tudi z Žanom konstantno na vezi. On je ven prišel z idejo, ki sva jo potem skupaj razvila, okoli sebe pa sem imela tudi veliko drugih ljudi, ki so mi pomagali to realizirati. Dejansko pa sem vpletena do te mere, da sama tiskam na majice. S tiskarjem sva tako dogovorjena, da tudi jaz pridem natisniti moje tetovaže in simbol. Pri verižicah pa sem delo predala drugemu, fantu, ki ima že nekaj časa svoje podjetje in točno ve, kaj je dobro in kvalitetno."

Se kolekcije izplačajo ali so bolj poklon njenim sledilcem? "Ko sem ustvarjala in migala, mi je bilo zelo kreativno, zdaj pa se ne znam dobro prodajati. Veliko lažje mi je prodati drug izdelek kot svojega. To pa predvsem zaradi tega, ker sem taka, da potem stvari kar poklanjam naokoli. Ko me kakšna zgodba gane, kar pošljem svoje stvari. Seveda se da s tem tudi zaslužiti, če si zraven še zelo dober v prodajanju tega. Jaz pa sem tukaj veliko bolj ponosna na ta dobrodelni vidik, ki je v ozadju, saj mesečno nakažemo denar za določeno osebo. Sama sem si zbrala določene družine oziroma otroke, ki jim nakažemo del denarja od prodaje mojih izdelkov. In pa na to, da se ta dobrodelnost širi, zaradi česar so mi moji izdelki tudi tako zelo pomembni," še dodaja Teja. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 07:31 28. December 2020.

    Bogi tisti, ki spremljajo te kvazi"vplivnice"!!! Ta ki je pisal/a ta članek ima IQ sobne temperature!!!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.