"Je vaš vrt zapuščen? Uredite ga z našo pomočjo," se glasi cestni oglas Gozdnega gospodarstva Novo mesto, ki na ta način oglašuje svojo cvetličarno Straža in Vrtni center Novo mesto. Nič posebnega, dokler ne opazite fotografijo na oglasnem panoju. Pano namreč krasi golo žensko telo, katerega intimni del prekriva nasmejani vrtnar.
Oglas se zdi nekaterim simpatičen in jih je dobro nasmejal, medtem ko druge jezi. Kot poroča dolenjski list so se študentje in predavateljica na novomeški višji medijski šoli že odzvali na jumbo plakat, katerega sporočilnost je po njihovem mnenju spolno stereotipna in žensko prikazuje kot spolni objekt. "Jumbo plakat Gozdnega gospodarstva Novo mesto o urejanju zanemarjenega vrta, ki ga je te dni mogoče opaziti v Novem mestu in okolici, je pritegnil tudi našo pozornost. Menimo, da bi morali biti pri izbiri fotografij za javno objavo oglaševalci pozorni na to, kako so na njih ljudje prikazani. Uporaba fotografij žensk bi morala biti spoštljiva do njihovega dostojanstva, vse prevečkrat pa se zgodi, da so ženske prikazane v stereotipnih vlogah, ki jih omejujejo in pomanjšujejo, kar lahko krepi neenakost med spoloma in prispeva k družbenim predsodkom, ki jih prenašamo na mlajše generacije," so v Dolenjskem listu zapisali Jerca Božič Kranjec, predavateljica medijske produkcije na Ekonomski šoli Novo mesto, Višji strokovni šoli, in študentje medijske produkcije.
Profesorica in študentje menijo, da bi se oglaševalci morali zavedati, kako njihove odločitve in ideje vplivajo na druge ljudi ter kakšno sporočilo želijo dati javnosti. "Sprašujemo se, ali je prav, da oglase oblikujejo – čeprav je seveda s pomočjo raznih aplikacij in programov danes to preprosto – kar sami oglaševalci, ki so navadno brez potrebnega predznanja. Strokovni oblikovalec bi se moral potruditi naročnika prepričati, da ponižujoč odnos do ženskega telesa ne sodi v oglas. Omenjeni plakat ne prikazuje tistega, kar naj bi plakat za vrtnarijo prikazoval. Fotografije na njem so brez pomena in neumestne pa tudi pri izbiri barv in postavitve je po našem mnenju estetsko nedovršen. Da se spolnost prodaja, se oglaševalci dobro in že dolgo zavedajo ter to s pridom izkoriščajo. /.../ Še posebej nagovarjajo nove, neizkušene in ranljive potrošnike, torej otroke. Spolnost v medijih in s tem tudi v oglaševanju ne bi smela biti tabu tema, daleč od tega. Toda oglaševalci se žal poslužujejo le pornografskega pristopa, pri katerem so ljudje prikazani kot spolni objekti. Ustvarjenje oglasov z odkritimi ali s prikritimi tovrstnimi sporočili pomaga v družbi ohranjati ozračje, da je tak odnos do žensk sprejemljiv."
Njihov zapis pa je komentiral tudi voditelj Iztok Gartner, ki je na facebooku zapisal: "Berem, da tale jumbo plakat jezi feministke, ker je bojda seksisticen. Lepi novi svet, kjer ženske jezijo take malenkosti. Slabo se nam piše."
Za komentar smo že prejšnji teden prosili Gozdnega gospodarstva Novo mesto, a odgovora nismo prejeli.
Očitno je namen plakata izpolnjen. O njem se namreč veliko govori.
In kaj je tukaj seksi? Vrtnar? Bedaki....
A nima plakate čez Janezova druščina ?..Niso toliko seksistični kot so namenjeni pravovernim ljubiteljem zelenja..