Ker velike glasbene TV postaje, kot sta MTV in Viva, prostor namenjajo predvsem videospotom, med katerimi prevladujejo zvezdniška imena iz sveta popa, glasbeno-vizualna inovativnost pa se seli na splet, so lestvice, ki na enem mestu predstavljajo najboljše in najzanimivejše videospote, pravo razodetje. Ena od takšnih zadnji dve leti nastaja tudi pri nas, kdo se bo ob koncu leta uvrstil nanjo, pa odločajo pri Podobi-Glasbi, prvi in edini spletni publikaciji, namenjeni glasbenim videospotom pri nas. “Najboljše ideje se v video-
spotih rojevajo na robu pop kulture, pri manj znanih izvajalcih, ki se šele prebijajo v prvo ligo svetovne glasbene scene. Prav ti potrebujejo dobro idejo in inovativne rešitve, da pritegnejo pozornost javnosti,” o tem, kje nastajajo najboljši izdelki, pravi filmski kritik in urednik Podobe-Glasbe Matic Majcen in dodaja, da je za kakovostne videospote vedno bolj značilno tudi to, da vse bolj kraljujejo samo v spletnem okolju, glasbeni TV kanali pa jih ignorirajo, saj zaradi profitne naravnanosti vse bolj igrajo na varne adute popularne glasbe.
Deset plus ena
“Izbor je sestavljen iz desetih videospotov, ki jih je bilo letos nemogoče spregledati; bodisi zaradi njihovih izvirnih idej, ki segajo od poklonov Quentinu Tarantinu in Christopherju Nolanu, do elegantnih uporab posebnih učinkov, brihtnih montažnih prijemov, kompleksnih plesnih sekvenc in inovativnih inter-
aktivnih rešitev. Pa seveda en slovenski, ki služi kot izvrsten smerokaz za prihodnost slovenske videospotovske scene,” najboljšo deseterico opisuje Majcen, ki med slovensko produkcijo izpostavlja videospot za pesem Maje Pilher - Bilbi Kaj pa ti, ki ga je režiral Jure Plešec. Kot pravi Majcen, je video korak pred preostalo domačo videospotovsko sceno, vsebuje pa izvrstne igrane sekvence, posebne učinke, eksperimentalni film in šarmantno pripoved o zgrešenem srečanju med fantom in dekletom.
Zmagovalni glasbeno-režiserski tandem
Po najboljše na splet
Videospoti leta. Najzanimivejši nastajajo na robu pop kulture in živijo na spletu.