Kakšen je recept za uspešno promocijo filma?
Nekega splošnega recepta za uspešno promocijo ni, saj se filmi med seboj
razlikujejo in promocija mora biti od filma do filma drugačna. Zagotovo pa drži dvoje: prvič,
promocijo je treba načrtovati, in drugič, s promocijo je treba začeti, še preden pade zadnja klapa.
In tega se je zavedal tudi producent
Franci Zajc.
Se ti zdi, da bi bil film manj uspešen, če ne bi bil tako dobro spromoviran in če v njem ne
bi nastopila Severina?
Promocija je bila premišljena, javni plasma filma pa skrbno naštudiran. S
Severino smo vzbujali pozornost na začetku – nekako do sarajevskega filmskega
festivala –, nato je prišla v ospredje osrednja filmska ekipa. Veliko je pri promociji pomagalo
tudi dejstvo, da je bila sama ekipa zelo promotivno naravnana in da ji ni bilo vseeno, kaj se bo s
filmom zgodilo, ko pride na kinospored. Tako mi je režiser in scenarist
Marko Naberšnik, ko smo se peljali s predpremiere v Gornji Radgoni nazaj v
Ljubljano, dejal:
"Jože, jaz tega filma nisem naredil za nagrade in festivale, ampak za gledalce." In to je
pravo razmišljanje, saj drugače zapademo v sceno, kjer neka filmska elita, neki kulturni etatisti
določajo, kaj je dobro, in na koncu, ko film obtiči pri dva ali tri tisoč gledalcih, to
opravičujejo, češ da so si film ogledali samo tisti z izbranim okusom. In so še ponosni na to.
Halo?!
Se filmska ekipa kaj upira promocijskim dogodkom ali rada sodeluje?
Ekipi vsa čast. Glede na to, da smo imeli kar nekaj dogodkov v povezavi s filmom, moram reči,
da je bila filmska ekipa za promocijo zelo dojemljiva, potrpežljiva in je rada prišla.
Seveda, kolikor jim je dopuščal čas in njihove druge obveznosti.
Se ti zdi, da so drugi celovečerci slabše promovirani?
Z načrtovano promocijo se slovenski film do Petelinjega zajtrka še ni srečal. Toda kolikor
sem seznanjen, filmski ustvarjalci začnejo promovirati svoj film šele s premiero. Torej takrat, ko
je že prepozno. Zakaj? Ker velja neko prepričanje, da se promocija začne šele s premiero oziroma da
so najboljša promocija nagrade z raznoraznih in vseh mogočih filmskih festivalov. Ali kot bi dejala
Delova novinarka
Ženja Leiler:
"Slovenske filmarje bolj kot domači gledalec zanimajo mednarodni festivali." Kar je seveda
zgrešeno in neodgovorno do javnega denarja, s katerim se v večini primerov financira slovenski
film.
Koliko gledalcev misliš, da si bo na koncu ogledalo film?
Prišli bomo blizu številke 200.000. Petelinji zajtrk je tudi po 18. tednih predvajanja še
vedno med petimi najbolj gledanimi filmi na teden v Sloveniji. In po vsej verjetnosti bo
celovečerni prvenec Marka Naberšnika postal drugi najbolj gledan film, odkar imamo natančno
statistiko o številu gledalcev in s tem tudi uradne podatke. Takoj za Titanikom, ki si ga je
ogledalo prek 410 tisoč gledalcev.
Kateri celovečerec bo Agencija Odmev promovirala v prihodnje?
Ne vem. Glede na to, da imamo dogovor za nadaljnje sodelovanje s producentsko hišo Arsmedia,
ki je na razpisih filmskega sklada pogorela, pa čeprav je bila lani najbolj uspešna slovenska
producentska hiša, letos novih projektov najbrž ne bo. Sicer pa imamo s Petelinjim zajtrkom še
precej dela. Čakajo nas premiere in promocija na Hrvaškem, v Srbiji ter Bosni in Hercegovini.
Petelinji zajtrk takoj za Titanikom
Preberite si intervju z Jožetom Biščakom, solastnikom Agencije Odmev, ki zelo uspešno promovira Petelinji zajtrk (zdaj več kot 170.000 gledalcev).