V Ljubljani se je za mesec dni ustavila zanimiva razstava grafik italijanskega renesančnega
arhitekta
Andree Palladia z naslovom Komentarji
Julija Cezarja. 42 grafičnih listov iz let 1572-73 upodablja Cezarjeve podvige z
geometrično natančnostjo, čistostjo znaka in jasnostjo volumnov, cikel pa prihaja iz zasebne zbirke
Rinaldi.
Ob 500-letnici njegovega rojstva je Cankarjev dom v sodelovanju z italijanskim kulturnim
inštitutom tako predstavil javnosti ilustracije, ki so glede na arhitektov bogat opus sekundarnega
pomena, vendar pa odražajo njegovo strastno zanimanje za proučevanje antične zgodovine. Prve
grafike za komentarje sta sicer naredila Palladijeva sinova
Leonid in
Orazio, vendar jih je po njuni prezgodnji smrti dokončal sam.
Ker je navdih za svoj slog črpal predvsem iz starorimskih templjev, je njegova zapuščina polna vil in palač iz italijanskih mest in podeželja. Njegov slog je dobil ime paladijski klasicizem in je v naslednjih stoletjih močno vplival na arhitekturo. Po objavi knjige z naslovom Štiri knjige o arhitekturi leta 1570 pa se je njegova slava bliskovito razširila po celi Evropi.