Zdi se, da so zadnje čase kreacije na tednih mode potisnjene v ozadje, saj zvezdniki, ki sedijo v prvih vrstah, požanjejo vso pozornost. Na nedavnem pariškem tednu mode so bile na primer vse oči uprte v Katy Perry in njenega novega izbranca Baptista Giabiconija, nova Chanelova kolekcija je bila na drugem mestu. A nihče v skrbno izbrani množici gostov se ni vprašal, zakaj je popularna pevka lahko za nekaj dni pozabila na natrpan urnik in odletela v francosko prestolnico na Chanelovo revijo. "Odgovor vsi dobro poznajo. Med modnimi poznavalci in modno elito je že dlje časa znano, da je razlog za visoke obiske denar," trdi francoska modna oblikovalka Nicole Farhi, ki je s svojo izjavo precej razburila francoski modni svet.
Farhijeva je dodala, da se to dogaja že več let, a da nihče ni hotel javno govoriti o tem. Do zdaj. "To se mi zdi skrajno neprofesionalno, sama nikoli ne bi plačala slavni osebi, da pride na mojo modno revijo. Zdi se mi neumno. V časopisih so nato objavljene samo fotografije prve vrste, v katerih sedijo zvezde, in ne kreacije. Kolegi me bodo namreč zasovražili, a me prav malo briga. Plačevanje zvezdnikom za pojavljanje na modnih revijah se mi zdi naravnost grozno," je brez dlake na jeziku dejala 65-letna kreatorka, ki živi in dela v Londonu.
Rihanni 70, Chloë Sevigny 50 tisoč evrov
Ko boste torej v prvi vrsti opazili recimo Rihanno, si zapomnite, da tam sedi zato, ker je njen bančni račun bogatejši za približno 70 tisoč evrov. To je menda standardno plačilo za barbadoško pevko, ki v zameno zanj pridno spremlja modno revijo. Beyoncé naj bi prejemala enako vsoto, igralka Chloë Sevigny pa približno 50 tisoč evrov. Koliko je prejela Katy Perry, ni znano, saj pri Chanelu tega nočejo komentirati. "Katy je naša stranka in v podjetju imamo določeno politiko, da o strankah ne govorimo," je pojasnil njihov tiskovni predstavnik.
Medtem ko se takšno početje Farhijevi in marsikateremu oblikovalcu zdi nezaslišano, britanski kreator Jeff Banks v tem ne vidi nič spornega. "To se dogaja že 25 let. Najemanje zvezdnikov za modne revije je del kampanje velikih modnih znamk. Ali na rdeči preprogi nosi tvojo obleko ali si v prvi vrsti ogleda tvojo revijo, učinek je enak. Mnogim oblikovalcem se to zdi dobra naložba," pravi Banks in dodaja: "Če si pripravljen Charlize Theron za reklamo plačati 1,5 milijona evrov, zakaj ne bi iste logike uporabljali pri modnih revijah? Zvezdnik na modni reviji pritegne še enkrat več medijev."
Plačilo tudi v drogi
O tem ve veliko povedati tudi Imogen Edwards-Jones, modna poznavalka in avtorica prodajne uspešnice Fashion Babylon. "Da zvezdniki sedijo v prvi vrsti, obstajajo trije razlogi. Za to so dobro plačani, hrepenijo po medijski pozornosti, ali pa so dobri prijatelji z modnim oblikovalcem in so ga prišli podpret." Je Edwards-Jonesova pojasnila za Daily Mail. "Sienna Miller si je na primer zelo blizu z oblikovalcem Matthewom Williamsonom, zato jo boste videli na vsaki njegovi reviji. A velika večina zvezdnikov na modne revije pride zaradi dobrega plačila. Včasih je to tudi v gotovini, ali v kakšni drugi obliki." Imogen s tem misli na nezakonit bel prašek. "Poznam primer priznane modne znamke, ki je v 80. in v začetku 90. let prejšnjega stoletja zvezdnikom pošiljala pakete, ki so vsebovali veliko vsoto gotovine, obleko in zavojček kokaina. Na ta način so jim hoteli sporočiti, da nikakor ne smejo zamuditi zabave po reviji," je pojasnila za Daily Mail. Takšnih paketov pa zvezdniki že vrsto let ne prejemajo več, saj je večina prestižnih modnih znamk v rokah konglomeratov, ki zadeve urejajo drugače. "Vse skupaj je zdaj bolj poslovno," je zaključila Imogen.