Najpogostejša tveganja za zarodek v prometnih nesrečah |
Poškodbe z možnimi dolgotrajnimi posledicami
|
Pri namestitvi varnostnega pasu je pomembno, da pas drži močnejše dele telesa, kot sta medenica in zgornji del trupa, ter s tem varuje šibkejše dele, kot je mehki trebušni del z zarodkom. Prav tako so študije, ki so jih z "nosečo" lutko naredili pri švedskem Volvu, pokazale, da zračne blazine varujejo tako mater kot nerojenega otroka.
Volvova strokovnjakinja za varnost otrok v avtomobilih Lotta Jakobsson ugotavlja, da je najboljša zaščita prav pravilna uporaba tritočkovnega varnostnega pasu.
Varnostni pas je obvezen
Obrnili smo se še na Direkcijo RS za ceste – Svet za preventivo in varnost, kjer nam je svetovalka Mateja Merkl dejala, da sami vzpodbujajo nosečnice k pravilni uporabi varnostnega pasu na vseh sedežih v vozilu. "Nosečnice se morajo po zakonu v osebnem avtomobilu privezati z varnostnim pasom. V zakonu je sicer tudi izjema. Varnostnega pasu ni treba uporabljati tistemu, ki ima veljavno zdravniško potrdilo, da lahko to škoduje njegovemu zdravju,“ dodaja Merklova.
Testiranje trčenj z "nosečimi" lutkami
Volvo že dolgo želi prispevati k zvišanju zavesti o varnosti voznic nosečnic in znanju o tem, kako zavarovati še nerojenega otroka. Ena od njihovih inovacij je virtualni test trčenj z "nosečimi" lutkami. Z modeli simulirajo, kako se nosečnica in zarodek v njej pri prometni nesreči premikata. Testiranja so izvajali na modelu nosečnice povprečnih telesnih mer, ki je v zadnjem stanju nosečnosti, torej približno v 36. tednu. Virtualni test trčenj uporabljajo za simulacijo čelnega trčenja vozila. Z računalniškim modelom preučujejo, kako varnostni pas in zračna blazina vplivata na nosečo mater in zarodek, vključno s preostalo konstrukcijo, ki obkroža potnico. To pomeni, da inženirji simulirajo moč udarca na bodočo mater in zarodek pri različnih hitrostih ter v različnih modelih, pridobljene podatke pa uporabijo pri razvoju varnostnih pasov in drugih varnostnih elementov v avtomobilih.
Bila sem v dilemi, ali naj vozim pripeta ali ne. Veliko sem brala o tem in se tudi glede na to odločila, da je bolje, da sem v avtomobilu privezana. Vozila sem do samega konca nosečnosti, saj se nisem mogla sprijazniti s tem, da sedim na zadnjem ali sovoznikovem sedežu. Pia Zemljič, igralka |
|
Med nosečnostjo sem vseskozi vozila pripeta z varnostnim pasom. Nisem se pripenjala nič drugače, kot se pripenjam sedaj. Sicer pa sem vozila tja do osmega meseca nosečnosti. Petra Kerčmar, TV voditeljica |
|