Muzikal, ki ni za vernike

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Jesus Christ Superstar. Rock opera, ki Jezusa prikazuje skozi oči Jude.
Oglej si celoten članek

"Sprejem, ki smo ga doživeli lani, je bil neverjeten in popolnoma nepričakovan. Takrat sem bil prvič tu in nisem vedel, kako se bo izteklo, ko pa so obiskovalci po koncu šova z aplavzom vstali in sploh niso izpustili zasedbe z odra, je bilo čudovito," je odličen odziv, na katerega je londonska producentska hiša Bronowski naletela v Ljubljani z muzikalom Hair, opisal režiser in koreograf Mykal Rand, ki ob letošnjem povabilu na Festival Ljubljana ni razmišljal dvakrat. Tokrat v Križanke prihaja z rock opero Jesus Christ Superstar, za katero je glasbo napisal sloviti Andrew Lloyd Webber, besedilo pa Tim Rice.

Jezus, kot ga je videl Juda

"Mislim, da gre za odličen muzikal in da nikogar ne posiljujemo z religijo. Gre za zgodbo, ki jo poznajo vsi, ne glede na to, ali verjamejo v Jezusa ali ne. Muzikal življenje Jezusa prikazuje z Judovega vidika in je trd oreh. Predan kristjan v njem težko uživa. Ko je prvič prišel na oder (leta 1971 v New Yorku, op. a.), je sledila vrsta protestov in je veljal za dokaj kontroverznega, ker naj bi poskušal spremeniti pogled na religijo, zdaj pa ga sprejemajo takšnega, kot je, torej kot umetniški izdelek," rock opero opisuje Rand, ki se je odločil za tradicionalen pristop ter jo postavil v pravi čas, se osredotočil na zgodbo ter angažiral preverjene igralce in pevce. Portia Emare, s katero je sodeloval že lani in je v približno 30-članski ekipi tudi edina povratnica, je tokrat namesto osvobojene hipijevke Sheile v Hairu uprizorila Marijo Magdaleno.

Temačen in drugačen

Muzikal prikazuje zadnje dneve Kristusovega življenja od njegovega prihoda v Jeruzalem do križanja ter osvetljuje politične in medosebne razlike med Judo in Jezusom, ki niso opisane v Bibliji. "Po vsebini je muzikal veliko bolj temačen od Haira ter postavlja veliko vprašanj glede duhovnosti, moči, zvezdniškega statusa in denarja," izpostavlja poudarke v predstavi Portia, medtem ko je Alex Gaumond, ki upodablja Jezusa, v muzikalu raziskoval predvsem njegovo interpretacijo: "Vloga Jezusa v predstavi je na določeni način prikazana dokaj negativno. Moja interpretacija je bila, da je bil brez greha in da mu ni bilo pomembno, ali je nor ali ne, temveč da mora verjeti, da je božji sin in da umira za grehe ljudi."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.