Kdo opazuje na Slovenski cesti?

Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24 Foto: Žurnal24
Lahko ste to vi, ki skozi zamegljena povečevalna stekla opazujete multimedijsko razstavo Mihe Vipotnika Prodine običajnega, ki pod vprašaj postavlja resnične vrednote kapitalizma in njihov propad.
Oglej si celoten članek

Razstava bo v Mali galeriji (nasproti hotela Slon – Slovenska cesta) na ogled do 30. januarja, treba pa je poudariti, da je večerni (p)ogled razstave Prodine običajnega zaradi svetlobe drugačen od dnevnega – razstava je "odprta" 24 ur vsak dan. V galeriji so razstavljene videoprojekcije in kolaži fotografij v Vipotnikovem značilnem abstraktnem slogu. Galerija leži tik nad bančnim trezorjem, kar razstavi, ki ima kritičen pogled na bančništvo, kapitalistično zmešnjavo in trezor kot vrednoto celotne države, dodaja poseben pečat. V njej pa najdemo tudi nasilno videoigro, ki prikazuje bančni rop – tega pa na videoposnetku varnostne kamere najdemo tudi v realistični obliki. Ženska na veliki fotografiji, ki se javlja prek programa skype, predstavlja tehnično podporo oziroma operaterko, ki je locirana v neki drugi, oddaljeni državi, kot banka sama. Opazimo lahko tudi posnetek buldožerja in tanka, ki rušita dobrine kapitala. Obiskovalec oziroma gledalec tako postane nekakšen Veliki brat, ki z varne distance (skozi zamegljena povečevalna stekla) opazuje dogajanje, v katero nas je pahnil materializem.

Pionir slovenske videoumetnosti
Pionir slovenske videoumetnosti in multimedijski umetnik Miha Vipotnik (56) že dobrih trideset let raziskuje značilnosti in potenciale videotehnologije v razmerju do strukture in estetskega učinka elektronske slike. Njegova Multivizija Videograma 4 iz leta 1979 je v duhu Fluxusa prepletla elemente performansa, videa, filma, fotografije in glasbe v socialno situacijo, ki jo je zaznamovalo informacijsko okolje televizije, in je v slovenski umetnostni prostor vpeljala medijsko prakso. Leta 1983 je soustanovil mednarodni bienale Video CD, s čimer je video vzpostavil tudi institucionalno, in kot direktor prvih treh izdaj pospešil vključevanje slovenskega videa v mednarodni kontekst.

Nagovarjanje mimoidočih
"Miha Vipotnik je v projektu za Malo galerijo posegel po specifikah prostora in dane okoliščine vzel kot izhodišče za delo, ki obiskovalca s ceste vabi k sooblikovanju izkušnje prostora, časa in zgodbe. Na podlagi lokacije je kreativno rekonstruiral širši kontekst in pomen banke kot prostora in institucije, poseg v prostor pa strukturiral s časovnega vidika in ga razdelil na posamične sekvence, vidne skozi odprtine na oknih in vratih galerije. Tako je vzpostavil sistem podob, ki se dogajajo zunaj nas kot gibanje in v nas kot mišljenje. Vipotnik razume socialno, politično in umetnostno zgodovino kot škatlo za orodje: situacije iz neposredne okolice galerijskega prostora uporablja za to, da jih lahko uprizori na novo," je o razstavi zapisal kustos Igor Španjol.

V celoti gre za več zgodb in medijev, posamični segmenti pa funkcionirajo tudi neodvisno. Vipotnikovo nagovarjanje mimoidočih je obsesivno in poetično, vendar ne naivno in romantično, še dodaja Španjol.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.