"Za to, da rezultat plastične operacije ne bo takšen, kot je bilo dogovorjeno, sem izvedela kar med posegom, že v lokalni anesteziji," nam je svojo slabo izkušnjo z estetsko kirurgijo in posledicami posega zaupala bralka, ki je želela ostati anonimna. Kaj storiti v takih primerih in predvsem kako jih preprečiti, smo povprašali nekaj priznanih slovenskih estetskih kirurgov.
Preverite strokovnost
"Prva stvar je, da se človek pozanima, h kateremu specialistu se bo podal, preveri, ali ima omenjeni zdravnik primerno licenco za opravljanje dejavnosti (ti podatki so na spletni strani Zdravniške zbornice Slovenije), in ko enkrat pride do specialista, se prava pot šele začne," meni specialist plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije Matic Fabjan. Po njegovih izkušnjah se namreč tudi pri nas pojavlja vse več kozmetskih kirurgov, ki za omenjeno delo niso usposobljeni, kaj šele da bi za to imeli primerno izobrazbo ali licenco.
Bodite iskreni in sprašujte
"Veliko nezadovoljstev po operaciji izhaja iz slabe komunikacije pred njo. Poseg je lahko še tako dobro izveden in tudi rezultat je lahko odličen, vendar to ni garancija za uspešnost posega v očeh operiranca," pravi specialist plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije Krešimir Božikov. "Če so bila pričakovanja pacienta drugačna od rezultata, bo nezadovoljstvo neizbežno," dodaja.
Ključno za uspeh operacije je torej delo, ki ga kirurg in pacient opravita pred njo. Na prvem predoperativnem pregledu se pacient s kirurgom pogovori o svojih težavah in željah, največkrat se naredijo tudi fotografije in izdelajo modeli možnih končnih rezultatov. "Želje je seveda treba uskladiti z realnimi možnostmi," poudarja specialist otorinolaringolog in estetski kirurg Boris Onišak. "Vsak plastični kirurg mora poleg svoje strokovnosti biti tudi izjemno dober psiholog," ob tem dodaja Fabjan. "Prisluhniti mora pacientu in ugotoviti, ali je ta sploh primeren za poseg, ki ga želi."
Nezadovoljnim popravki
"Posegi niso stoodstotni in pacient mora biti pripravljen tudi na morebitno drugo operacijo, če prva ne uspe v skladu s pričakovanji," meni Onišak. Če se to zgodi, naj bo prva oseba, ki bo o vašem nezadovoljstvu obveščena, prav kirurg. "Ta mora prevzeti odgovornost v smislu, da pacientu razloži, kaj je bilo narobe, in predvsem, kako bo nastalo stanje izboljšal ali popravil," pojasnjuje Božikov. Po izkušnjah vseh treh kirurgov se v večini primerov stanje da popraviti z dodatno operacijo pri istem kirurgu, če mu pacient še vedno zaupa. "Naloga pacienta je, da poskuša razumeti kirurgovo razlago in ubogati njegova navodila. Dober kirurg bo možnosti zapletov in slabega izida zdravljenja omenil že pred operacijo, predvsem pa tudi možnosti, kako bi se zapleti lahko reševali," pravi Božikov.
"Pri vsakem zapletu se vedno pokaže, da je najbolje, če so stvari zapisane. Torej bi bilo za vsako stranko nujno, da podpiše neki dogovor s kirurgom, kaj poseg zajema in kaj se pričakuje," meni odvetnik Tomaž Avsenik. "Stranka s privolitvijo v poseg sprejme določeno tveganje; odškodninska odgovornost je podana samo, če gre za kršitev medicinskih standardov pri izvajanju posega."
kot prvo ne rabi nobeden teh operacij razen ljudje ki so doživeli kaj takega v živlenju da je spremenilo njihov …
ko si le drugorazredni pacient orl estetika, ki še izvide piše vnaprej, ni nobene možnosti več za realen popravek