Izvajalci vs. delodajalci

Foto: Žurnal24 Izak Košir (Foto: Špela Mohorič)
Avtorji so delodajalci, ki služijo tudi, če niso na odru. Izvajalci pa lahko končajo kot odpuščeni delavci. Brez prihodkov.
Oglej si celoten članek

Mick Taylor je dober primer, kako lahko konča glasbenik, ki je le izvajalec in ne tudi avtor. Njegova nekdanja kolega Jagger in Richards sta znana po avtorskem monopolu, tako kot sta bila tudi njuna sodobnika Lennon in McCartney. Zadnjima ni bilo všeč, da bi komade pisala tudi Ringo Star in George Harrison. Tako so razpadli Beatli. Duo Jagger/Richards pa je dosegel, da se je Taylor poslovil kar sam. Njegova zamenjava Ronnie Wood naj bi bil ubogljivejši in se kot avtor znotraj Stonesov ne upa uveljavljati. Bobnarja Charlieja Wattsa pa to nikoli ni zanimalo. Stonesi so tudi Marianne Faithfull soavtorstvo za komad Sister Morphine priznali šele po nekaj desetletjih. V Sloveniji je bil zadnji tovrstni primer odhod Marka Vozlja iz Čukov, kjer kot avtor kraljuje Jože Potrebuješ. Nekaterim avtorjem ni treba (več) nastopati, saj živijo od avtorskih pravic. Za boljšo predstavo naj povem, da naj bi Sazas največ izplačeval Janu Plestenjaku. Ta naj bi po naših informacijah letno od tantiem dobival okoli sto tisoč evrov. Ni slabo, a ne? Ne za plačo, ne za pokojnino.

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.