Lahko si rečete, da niste krivi vi, ampak Ikea. Strokovnjaki namreč pravijo, da Ikea prostorski načrt svojih trgovin uporablja kot "psihološko orožje, ki zmede in dezorientira kupce" ter jih pripravi do tega, da zapravijo več. Alan Penn, vodja Središča za virtualno resničnost za grajeno okolje pri University College London, trdi, da so obiskovalci v Ikejinih trgovinah tako zmedeni, da stvar, ki jim je všeč, zgrabijo, ko jo vidijo, saj mislijo, da jo bodo kasneje težko našli ali pa sploh ne. Penn dodaja, da je švedski velikan izjemno uspešen ravno zato, ker kupce sili v impulzivno nakupovanje.
Kupi me, kupi me, kupi me
"V Ikejinem primeru je treba slediti določeni poti mimo tega, kar je pravzaprav fizična oblika njihovega kataloga. Pohištvo je postavljeno v različna okolja, da kupci dojamejo, kako prilagodljivo je. Preden pridete do spodnjega dela in do skladišča, lahko v bistvu stol ali karkoli je ujelo vaše oko, že kupite – navduši vas nizka cena in zato ne oklevate. Nato pridete v spodnji del, 'tržnico', kjer se zgodi še več impulzivnih nakupov. Žarnice, poceni posode, ki jih sploh niste nameravali kupiti ... Trik je v tem, da je ureditev tako zmešana, da mislite, da ne boste mogli priti nazaj po neko stvar. Zato jo vržete v voziček, ko greste pač mimo," je pojasnil Alan Penn. Na njegove trditve se je že odzvala Ikejina tiskovna predstavnica, ki je zanikala, da je razporeditev v trgovinah zasnovana z namenom zbegati kupce. "Naše trgovine so oblikovane tako, da dajo kupcem veliko idej za vse dele doma."
Ikea ve, kako zmesti kupce
Kolikokrat ste šli v Ikeo "samo na oglede", domov pa ste se vrnili s polnimi modrimi Ikejinimi nakupovalnimi torbami in prazno denarnico?