Koncertno prizorišče Kasemattenbühne spominja na nekakšne pomanjšane Križanke, če bi te bile
locirane na Ljubljanskem gradu – Kasemattenbühne se namreč nahaja na vrhu hriba v središču
Gradca in je "zrasel" iz ruševin stare graščine.
Okoli pol devete ure zvečer se je na odru najprej prikazal vrhunski sedemčlanski bend, v
katerem je sedel tudi klaviaturist
Eno, sicer brat
Briana Ena. Odeta v črno, kot se za graciozno grofico melanholičnega rocka
spodobi, je nato na oder prikorakala
Marianne Faithfull in s svojim značilnim raskavim glasom začela s pesmijo
Times Square, ki jo po navadi izvaja ob koncu koncertov. Postregla je tudi z dvema
priredbama, prvo si je "sposodila" od
Dolly Parton, drugo pa od
Dukea Ellingtona oziroma od
Billie Holiday in nas tako spretno vodila od rocka in countryja do jazza in bluesa
ter nazaj.
Gospoda ploskala, oboževalci plesali
Publika, v kateri so seveda prevladovali Avstrijci, se je na Marianne med pesmimi bučno
odzivala, sicer pa so bolj kultivirano ploskali, kot je za naše severne sosede tudi značilno. V
stranskih ložah je "fina gospoda" pila šampanjec, "die hard fani" pa so svoje sedeže zapustili in
poplesavali desno od odra – le nekaj metrov stran od "Zveste Marjane". Marianne je med
koncertom povedala, da je vesela, ker nastopa v Gradcu, saj od tu prihajajo njeni predniki. V
predstavitev spremljevalnega benda je vključila tudi občinstvo ("And then there's you ... "), skromno omenila sebe ("... and me ... ") ter pripomnila, da je to vse, kar potrebujemo za takšen večer.
Zadnji del namenila Rolling Stonesom
Nekje na sredi koncerta se je zaslišala kultna
Broken English z istoimenskega albuma, ki je zaradi svojega političnega besedila vedno
aktualna – Mariannini vzkliki
"What are we fighting for?!" so enako prepričljivi tudi danes, nekaj desetletij kasneje.
Balado
Crazy Love, ki jo je Faithfullova napisala skupaj z
Nickom Caveom, so izvedli nekoliko prehitro in je zato morda malo izgubila na
"teži". Zadnji del koncerta je napovedala njena najprepoznavnejša uspešnica
The Ballad of Lucy Jordan. Džankijevsko himno
Sister Morphine, ki jo je Marianne napisala skupaj z
Mickom Jaggerjem, je bend najprej začel kar sam. Marianne se je zmedeno ozrla,
ustavila svoje glasbenike, se opravičila ("I'm sorry, nobody warned me.") in ponosno napovedala, da je čas za
Sister Morphine, kar je publika nagradila z bučnim aplavzom. To je bil najglasnejši in
najdaljši komad večera, ki ga je bilo prekmalu konec. Sledil je še njen prvi hit
As Tears Go by, ki sta ga prav tako napisala Mick Jagger in
Keith Richards, nato pa je Marianne oder zapustila. Zaradi glasnega vzklikanja in
ploskanja publike, med katero smo opazili tudi glasbenega urednika na Radiu Slovenija
Dragana Buliča, se je vrnila na oder in odpela še komad z njenega zadnjega albuma
Easy Come, Easy Go. Kljub temu da je publika hotela še in to tudi glasno pokazala, se
Marianne Faithfull na oder za drugi bis ni vrnila.
Med koncertom se je zaradi kašljanja namreč kar nekajkrat obrnila stran od občinstva.
Kasneje smo od njene ekipe izvedeli, da se ni počutila najbolje in da je bil tudi zato koncert
krajši (trajal je slabo uro in pol), kot bi bil sicer. Kljub temu je nastop izvedla z nasmeškom in
simpatičnim pozitivizmom, ki ga ima le ona.
Hoteli s(m)o še, a vrnila se ni
Legendarna Marianne Faithfull je v ponedeljek nastopila v avstrijskem Gradcu. Med koncertom je povedala, da je to kraj, od koder prihajajo njeni predniki.