Kim Wheeler, pripadnica ameriških staroselcev, je ena tistih, ki je bila zgrožena, ko je v H&M-ovih trgovinah v Kanadi videla naglavni nakit, ki spominja na indijansko perjanico. Prvič je kos, ki stane 15 dolarjev, videla med nakupovanjem s hčerko v nakupovalnem centru v Vancouvru. "Takoj me je prijelo, da bi kupila čisto vse in jih vrgla v smeti. To nam ne laska, v tem vidimo posmehovanje naši kulturi," je povedala zgroženo.
Wheelerjeva je kmalu zatem blagovni znamki poslala elektronsko sporočilo, v katerem jim je pojasnila, zakaj so s prodajo tega kosa skrajno žaljivi. "Perjanice nosijo poglavarji in so simbol spoštovanja in časti, zato se jih ne bi smelo prodajati kot kos prisrčnega nakita. To ni niti častno niti laskavo."
Perjanice umaknili zaradi treh pritožb
Tiskovna predstavnica kanadskih verig H&M, Emily Scarlett, se je na to že odzvala in povedala, da so sporne perjanice del festivalske kolekcije, ki se imenuje H&M Loves Music (H&M ljubi glasbo, op. p.). "Glasbeni festivali so dandanes zaznamovani z modnim eksperimentiranjem in izražanjem osebnega sloga, ki temelji na modnih dodatkih," je razložila in dodala, da so perjanice iz prodaje umaknili, čeprav so prejeli le tri pritožbe. "Seveda si ne želimo biti žaljivi do nikogar, naše stranke so na prvem mestu," je zaključila. Predstavnica je zagotovila, da perjanic v Kanadi ne bo več mogoče kupiti, česar pa ne more trditi za preostale države.
Sicer pa to ni prvič, da je bila indijanska skupnost užaljena zaradi uporabe perjanice v modi. Novembra lani so opravičilo zahtevali od znamke Victoria's Secret.