Švedska družba, ki skupaj z Renaultom tvori največjo tovarno tovornjakov na svetu, že dlje časa
opazuje upadanje zanimanja med mladimi mehaniki in vozniki za delo s tovornjaki. Zato so kot del
kampanje za privabljanje novih kadrov Švedi v svojem razvojnem oddelku razvili model NH, ki
dokazuje, kako vznemirljiva in zmogljiva je tehnologija v dandanašnjih tovornjakih.
Motor D16 so s pomočjo predvsem lastnih originalnih delov izdatno "popilili" in mu odvzeli
vse zapore, ki običajne tovornjake omejujejo na hitrost 90 km/h. Končni rezultat je 1.149 kW (1.600
KM) in 5.000 Nm (!) navora.
Za volan tako predelane mrcine se je usedel nekdanji profesionalni dirkač s tovornjaki Boije
Ovebrink. Po letališki pisti v Västerasu je tovornjak pognal do hitrosti 240 km/h, še bolj kot
končna hitrost pa je bila v ospredju za tovornjakarje bolj zanimiva povprečna hitrost prvega
prevoženega kilometra. Tovornjak je z mesta do oznake 1.000 metrov vozil s povprečno hitrostjo kar
158 km/h. To je za štiri kilometre več, kot je znašal dosedanji svetovni rekord, ki ga je leta 2001
postavil prav tako Ovebrink. Uradno mora rekord potrditi še Mednarodna avtomobilistična zveza
(FIA).
Hitra severnjaška mrcina
Kdo pravi, da so tovornjaki počasna vozila, ki avtomobilistom parajo živce z minute trajajočimi prehitevanji na avtocesti? Volvota NH prehitijo le najhitrejši avtomobili.