Ta metoda ponavadi pride v poštev takrat, kadar s klasičnim zaposlitvenim oglasom, internim
zaposlovanjem ali iskanjem po bazah podatkov kadrovskih podjetij ni moč dobiti ustreznega kadra.
Kako poteka headhunting?
Podjetja najprej izoblikujejo želeni profil kandidata, ki ga iščejo. Svetovalec iz
kadrovskega podjetja potem s pomočjo sistematične raziskave trga poišče ustrezne kandidate in jih
preveri. Če jim kandidati ustrezajo in se kandidat hkrati strinja, da sodeluje v izbornem postopku,
jih potem predstavi naročniku in jih skuša motivirati za menjavo delovnega mesta. V nekaterih
primerih naročniki zahtevajo točno določenega človeka, kar pomeni, da mora svetovalec poiskati
argumente in vzvode pri tem človeku in hkrati pri naročniku, da najdeta skupni interes.
Kdo prestopi?
Ljudi, ki se v svoji službi dobro počutijo, imajo možnosti razvoja in zadovoljivo finančno
stimulacijo, je težko prepričati za menjavo službe. Pogosto se zgodi, da se ljudje ne odločijo za
menjavo, četudi je razlika med trenutno in ponujeno plačo tudi 30 %. Plača torej ni prvi motiv za
menjavo službe. Pomembno je, ali ima obstoječe podjetje jasno vizijo prihodnosti, kako dobre odnose
ima zaposleni s sodelavci ter klima v podjetju.
Zadovoljni zaposleni bodo zato močno razmislili o potrebi po novih izzivih in se običajno ne
bodo odločili za menjavo službe samo na podlagi boljšega plačila.
In kako je s headhuntingom v Sloveniji?
Petra Treven Bernat, direktorica podjetja za iskanje, izbor in razvoj kadrov
Trescon d.o.o.:
»Glede na gospodarsko konjunkturo in s tem povezanim povpraševanjem na trgu delovne sile na
širšem Evropskem prostoru, se po internih ocenah podjetja TRESCON potrebe slovenskih podjetij po
headhuntingu primerljive potrebam in povpraševanju v Avstriji, Italiji in Nemčiji. Je pa bistvena
razlika v razumevanju, saj pri večini slovenskih podjetij vidimo, da je headhunting sinonim za
iskanje kadrov z zunanjim dobaviteljem in ne pomeni le ene izmed metod. Prav tako podjetja, ki
opravljajo headhunting pri nas nimajo negativnega imagea, kar se je zgodilo v primerih na razvitih
zahodnih trgih, ki so že preživeli recesijo in kjer svetovalna podjetja morda tega dela niso
opravljala z dovolj veliko mero previdnosti.«
Koga najpogosteje iščejo?
»S to metodo se v zadnjem desetletju redkeje išče management, pogosteje iščemo specialiste,
strokovnjake oz. kombinirane profile. Opažamo vrzel npr. strojnih, gradbenih, elektro inženirjih,
novodobnih mehanotronikih v starosti med 35-45, tiste generacije, ki je iz stroke zbežala v
komercialo. V Sloveniji in svetu je trend, da se s to metodo vedno pogosteje išče tudi zaposlene za
neposredno proizvodnjo (za delo na stružnicah, obdelovalnih strojih, …). Na nas se obračajo tudi
tuja podjetja, ki iščejo nove delavce v Sloveniji, redkeje obratno.«
Če ste ugotovili, da tudi sami potrebujete storitve headhuntinga, kontaktirajte eno izmed
kadrovskih agencij oz. svetovalnih podjetij. Na spletnih straneh Ministrstva za delo, družino in
socialne zadeve (www.mddsz.gov.si boste pod
Posredovanje in zagotavljanje dela našli seznam nekaterih agencij in koncesionarjev za
zagotavljanje dela, še celovitejši seznam pa dobite na naslovu AJPES (www.ajpes.si), podjetja s
šifro dejavnosti 74.500.
"Headhunting": nagovorite pravega zaposlenega!
Vedno več podjetij se pri iskanju pravih kadrov poslužuje storitev kadrovskih agencij, ki za iskanje kadrov uporabljajo tudi headhunting oz. lov na talente.