Svetovni sloves skladatelja Giana Carla Menottija je nedvomno utrdila opera Konzul (The Consul), ki so jo prvič izvedli leta 1950 v Filadelfiji. Snov zanjo je Menotti našel v časopisni novici o ženski, ki je v Evropi naredila samomor, ker ni mogla dobiti vstopne vize za ZDA.
Svojo skladbo za zbor, 10 plesalcev in devet instrumentov s polnim naslovom Samorog, mantikora in gorgona ali Tri nedelje nekega poeta Menotti imenuje madrigalna povest. S tem jasno nakaže, da se v obliki naslanja na madrigalno komedijo 16. stoletja, morda celo na najbolj znano delo te vrste, L"Amfiparnaso Orazzia Vecchia iz leta 1594, ki sicer po vsej verjetnosti še ni bilo namenjeno scenskemu, temveč koncertnemu izvajanju, saj je bila opera tedaj komaj v nastajanju.
Značilno za madrigalno komedijo je bilo, da je celotno dramsko dogajanje, vključno z dialogi, poustvarjal zbor v nizu madrigalov. To je za današnjega poslušalca najbolj nenavadno in v tem je nastanek opere pomenil bistveno spremembo. Tukaj Menotti povsem sledi renesančnemu vzoru. Balet je razdeljen na uvod in 12 zborovskih madrigalov, v katerih slišimo celotno besedilo. Povezuje jih instrumentalni ansambel, sestavljen iz flavte, oboe, klarineta, fagota, trobente, harfe, violončela, kontrabasa in tolkal. Instrumentalisti na nekaj mestih tudi podpirajo zbor. Poustvarjanje vlog pa je − v nasprotju z madrigalno komedijo − namenjeno 10 plesalcem.
Besedilo je napisal Menotti sam. Zgodba se dogaja v renesansi in govori o čudnem možu z gradu in o meščanih, ki menijo, da ga morajo posnemati, ko se druži najprej s samorogom, potem z gorgono in nazadnje z mantikoro. Na svoji smrtni postelji mož očita meščanom njihovo neumno željo po posnemanju zadnje mode, ne da bi se zavedali, kaj jim je v resnici všeč.
Vstopnica vas bo stala od 12 do 20 evrov.