Organizira naj tudi sam
Obšolske dejavnosti v veliki meri prispevajo k večjemu znanju, večji telesni spretnosti, otrok se navadi na samodisciplino, na organizacijo svojega časa, navadi se zmagovati in izgubljati."Pri tem je pomembno, da otrok nekaj prostega časa izkoristi sam, kot njemu prija (gledanje priljubljene nadaljevanke na televiziji, vendar ne cel dan in neomejeno, igranje igric, igranje na igrišču ...), preostali del prostega časa pa je lahko strukturiran z dejavnostmi, ki jih z veseljem obiskuje," meni Kuhar Puckova.
Pogovor |
Z otrokom se pogovorite o njegovih željah in mu jih omogočite. Sledite njegovemu razvoju v tej dejavnosti in ga vzpodbujajte. Otrok bo pod pritiskom staršev nekaj časa sicer nejevoljen obiskoval dejavnost, ki ga ne zanima, ko pa bo dovolj star, se bo uprl. |
Koliko dejavnosti je za otroka sprejemljivo, je odvisno od njegove osebnostne strukture, vedoželjnosti in vztrajnosti. "Nekateri otroci so se sposobni udeleževati le ene dejavnosti in imajo povsem dovolj, drugi jih obiskujejo več in so pri vseh zelo uspešni enega in edinega recepta torej ni," pojasnjuje psihoterapevtka. Vsaka obšolska dejavnost je tudi obveznost, zato ne pozabite tudi na prosti čas, ki ga naj otrok preživi čisto po svoje.
Miniintervju
1. Kaj je ključno pri izbiri interesne dejavnosti?
Na prvem mestu je poznavanje otroka. Kolikor bolj starši poznajo svojega otroka in njegova izražena zanimanja za različno vrsto dejavnosti, toliko večja verjetnost bo, da bodo skupaj izbrali tisto obšolsko interesno dejavnost, ki jo bo otrok z veseljem obiskoval in se trudil po svojih najboljših močeh.
2. Kaj je največja napaka staršev, ko izbirajo dejavnost za otroka?
Dogaja se, da želijo starši preko otrok doseči svoje neizpolnjene ambicije in zato silijo otroka k obiskovanju dejavnosti, ki so jih želeli obiskovati sami kot otroci, vendar te želje niso bile izpolnjene.