Znate pravilno zavirati?

Test. Primerjali smo zaviralno pot pri različnih hitrostih in v različnih razmerah.
Oglej si celoten članek

Foto: Žurnal24 Varen varčen voznik logo Varnost. “Zaviralna pot se povečuje s kvadratom hitrosti. To pomeni, da če pri 50 kilometrih na uro do ustavitve zavremo v devetih metrih, se zaviranje pri 100 kilometrih na uro podaljša na 36 metrov,” pojasnjuje inštruktor varne vožnje v centru AMZS na Vranskem Brane Legan, s čigar pomočjo smo na poligonu opravili test.

Na suhem asfaltu smo za zaustavitev pri 60 kilometrih na uro potrebovali štiri metre več kot pri 50 kilometrih na uro, razlika v ustavljanju pri 90 in 100 kilometrih na uro pa je bila osem metrov. Na mokri podlagi se je zaviralna pot povečala še za četrtino.

Foto: Boštjan Tacol Varen varčen voznik sponzorji Da bi pravilno in pravočasno zavirali v sili, je treba pravilno sedeti in volan trdno držati z obema rokama, saj se tako najbolje čuti obnašanje zadka vozila. Neravnina ali večja višina vode na cestišču lahko povzroči splavanje vozila. Tedaj je treba volan držati trdno, brez zavijanja, hkrati stisniti sklopko, saj lahko vozilo sicer ugasne, in jo držati, dokler kolesa spet ne dobijo oprijema s podlago. Svojo vlogo pri tem opravita zavorni sistem ABS in elektronski stabilizacijski sistem (ESC), ki samodejno poravna vozilo. Ključnega pomena za zaustavitev so pnevmatike.

Razlika pri zaviranju z dobro oziroma slabo pnevmatiko je na avtocesti 40 metrov.

V dežju štiri sekunde

V dežju je potrebno varnostno razdaljo na avtocesti povečati za dvakrat, z dveh na štiri sekunde. Za orientacijo služijo kontrolne točke. Pri 130 kilometrih na uro prevozimo 72 metrov; v dobrih razmerah je zaviralna pot od 65 do 70 metrov, po klancu navzdol pa še 20 odstotkov daljša.
Že pri razliki 10 kilometrov na uro je lahko zaviralna pot toliko daljša, da z veliko silo udarimo v oviro pred seboj.

Prijavite se na tekmovanje za najbolj varnega oziroma najbolj varčnega voznika!

Sponzorji akcije

Foto: Žurnal24 Varen varčen voznik sponzorji

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:22 14. April 2012.

    Pa naj naredijo še primerjavo zaviranja z avtomobilom višjega cenovnega razreda pa bojo rezultati bistveno drugačni. Izračunajo pa naj tudi …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.