Zgodba o znameniti črki H na avtomobilu

Foto: Honda Honda Foto: Honda Honda Foto: Honda Honda Foto: Honda Honda Foto: Honda Honda civic type R Foto: Honda Honda civic type-R Foto: Gregor Prebil Honda civic grand Foto: Saša Despot Honda Civic Foto: Andrej Leban Honda civic type R Foto: Anže Petkovšek Honda Civic
Znamka, ki nam je že doslej dala zelo zelo veliko.
Oglej si celoten članek

Tik pred koncem leta je prav, da se spomnimo velikana avtomobilske industrije, ki letos praznuje okroglo obletnico. 

Znamka Honda je bila uradno ustanovljena septembra 1948, iz bornih začetkov pa je do danes zrasel največji proizvajalec motociklov na svetu, eden največjih avtomobilskih proizvajalcev, velik proizvajalec vrtne opreme, vodnih motorjev, generatorjev, pionir v robotiki in celo proizvajalec letal. Tista znamka, ki je bila vedno znana po visokih vrtljajih in izredni zanesljivosti. 

Duša in motor znamke je bil od njenih začetkov pa do smrti Soichiro Honda, sin vaškega kovača in inženir brez diplome, ki je bil pred drugo svetovno vojno mehanik in vsaj sprva ne preveč uspešni podjetnik. Batni obročki, ki so jih takrat v njegovem majhnem podjetju izdelovali za Toyoto, so bili tako slabi, da so jih pri slednji zavrnili. Honde to ni ustavilo, poglobil se je proces izdelave in nadzora kakovosti ter znova dobil posel s Toyoto. A je vrtinec vojne in povrh še potres leta 1945 uničil njegove proizvodne obrate, tako da je ostaline prodal Toyoti, sam pa ustanovil tehnični inštitut, ki je prvič nosil ime Honda. Iz njega je naslednje leto uradno nastalo podjetje Honda, kjer je majhna ekipa v povojni razrušeni Japonski začela z izdelavo motornih koles, sprva še iz vojnega materiala, od leta 1949 pa s povsem lastnimi rešitvami in pogonskim agregatom. 

Foto: Honda Honda

Začela se je strma pot navzgor in že leta 1964 je bila Honda največji proizvajalec motociklov na svetu! Svetovno slavo in neverjetne prodajne številke ji je prinesel model super cub, ki je dobesedno motoriziral Azijo, do danes pa so prodali v več kot 100 milijonov primerkov. Povedano drugače, honda super cub je najbolj prodajano motorno vozilo vseh časov!

Številni proizvajalci so skušali kopirati Hondine motorje, a so drug za drugim obupovali, saj jim ni bilo jasno, kako jim pri Hondi uspeva izdelovati motorje, ki se lahko vrtijo pri tako visokih vrtljatih, pa hkrati ohranjajo izredno zanesljivost. 

Brez Honde bi bil svet avtomobilov precej siromašnejši

Ko so razmere dozorele, je Soichiro Honda začel razmišljati še o avtomobilih. Avgusta 1963 so pri Hondi izdelali mali poltovornjak T360, le dva meseca kasneje pa športni avto S500. Tudi na avtomobilskem področju je sledil nagel vzpon, leta 1972 pa dokončni preboj z modelom civic, ekonomičnim in zanesljivim avtomobilom z veliko naprednimi tehničnimi rešitvami. Ta model je vse do sodobne desete generacije postal velika uspešnica tudi na tujih trgih, še posebej ameriškem, ki je v naslednjih desetletjih vse do danes postal ključni motor Hondine proizvodnje, prodaje in prihodkov. Hondinim inženirjem gre zasluga za tehnologijo VTEC in njene derivate. Honda je namreč uvedla spremenljivo gibanje odmične gredi glede na obremenitve, kar je bistveno izboljšalo zmogljivosti bencinskega motorja, a ohranilo ugodno porabo. Eden od zaščitnih znakov, ki so jih je v svet avtomobilskih motorjev prenesli iz motociklov, je postala sposobnost doseganja visokih vrtljajev.

Leta 1987 so na takratnem modelu accord pri Hondi prvi na svetu predstavili štirikolesni volan, torej da se v ovinkih nagibata tudi zadnji kolesi. Tehnično zelo močna je bila Honda tudi na drugih področjih. Leta 1981 (!) je bilo mogoče kot dodatno opremo v accordu že imeti električni "gyrocator" ki velja za prvo navigacijsko napravo v avtomobilih. 

Foto: Honda Honda navigacija

Honda je bila tudi prva izmed japonskih znamk, ki je ustanovila lastno luksuzno podznamko, Acuro, ki pa je do danes ostala namenjena le ameriškim kupcem. Pravzaprav bi lahko rekli, da je Honda danes skoraj bolj ameriška kot japonska znamka, saj več svojih vozil izvozi iz svojih proizvodnjih obratov v ZDA, kot pa jih na ta zase najpomembnejši trg uvozi.

Po krizi jo je nov model znova potisnil naprej

Medtem ko je bila Honda vedno znana po športnih limuzinah in kupejih (accord, integra, prelude, NSX ...), jo je rast zanimanja za športne terence in enoprostorce na začetku 90. let ujela na levi nogi, grozil je celo prevzem s strani takrat zelo močnega Mitsubishija. Leta 1991 je umrl tudi ustanovitelj Soichiro Honda. S prestrukturiranjem pa so pri Hondi ohranili ne le samostojnost temveč tudi odgovorili na potrebe primarno ameriških kupcev. Nastala sta model CR-V in odyssey. CR-V je v svoji peti generaciji danes najbolj prodajan suv na svetu, predvsem zaradi enormne priljubljenosti v ZDA. 

Foto: Honda Honda CR-V

Znamka je bila vedno znana tudi pri razvoju alternativnih pogonov, saj ima na trgu tako hibride kot avto na vodik. Hkrati je sile usmerila v razvoj umetne inteligence, eden od njenih ambasadorjev je robot Asimo. Pred leti je hčerinska družba uspešno razvila tudi poslovno letalo HondaJet.

Honda je znana kot ena najbolj trofejnih znamk v zgodovini motošporta. Med drugim je edina, ki se lahko pohvali s prestižno dvojno krono - prvakom v prvenstvu MotoGP in Formuli 1. Z znamko sta neizbrisno povezani imeni dveh šampijonov - Valentina Rossija in Ayrtona Senne.

Honda je bila leta 2017 sedma največja znamka avtomobilov na svetu, prodali so več kot 5,3 milijona vozil.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 22:13 23. December 2018.

    Tvrdka, ki jo premalo ljudi pozna,zelo zanesljivo vozilo..

  • 13:04 23. December 2018.

    "...tako da je ostaline prodal Toyoti." Ostaline? Mogoče to, ker je ostalo, torej ostanke? Kako vas ni sram?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.