Zelena vse bolj pomembna v avtomobilizmu

Foto: BASF
Foto: BASF
Zelena krepi mesto v avtomobilski prihodnosti. To ne izhaja iz njene povezave z ekologijo. Aktualne zelene odtenke, ki so šele dobro na pohodu, bomo na avtomobilih spremljali še v prihodnjih treh ali štirih letih.
Oglej si celoten članek

Tako je prepričan Mark Gutjahr, evropski vodja oblikovanja pri BASF, podjetju specializiranem za barve v avtomobilski industriji. "Na voziščih, kjer so skoraj deset let prevladovala pretežno črna, srebrna, bela in nedavno še rjava vozila, smo sedaj končno priča barvnemu preporodu," dodaja strokovnjak in pojasnjuje, da zelena ne izhaja iz njene povezave z ekologijo ali z idealom neokrnjene narave.

Zeleni odtenki namreč opuščajo svoj stari eko-imidž. Zelena simbolizira trend drznih avtomobilskih barv in krepi premik k bolj izraziti barvni diferenciaciji. A vendar je temu navkljub globalna ekipa oblikovalcev iz BASF-a v svoji raziskavi zasledila izrazita razlikovanja v regijah. Tako se, četudi je pomen zelene globalno relevanten, njeni odtenki v raznolikih področjih Azije, Severne Amerike in Evrope manifestirajo na samosvoje načine. Tako je evropsko oblikovanje zaznamovano s premišljenostjo in kakovostjo, ki se barvno odraža v zmernosti, prefinjenih detajlih, a tudi drznosti. Omenjene lastnostni najbolje upodabljata temno in smaragdno zelena, saj ponazarjata zapletenost struktur in zmerno rabo efektov; medtem ko so bolj bogate zelenine upodobljene z zlatimi odsevi. Če se je Evropa podala v iskanje novih vrednot, se v azijskem naboru barvnih odtenkov odražajo narava, sprostitev in harmonija, upodobljeni v nežnih, prefinjenih in večplastnih tonih. Sivino velikih mest poživijo živahni pasteli, kar najbolj izrazito odraža barvni spekter Severne Amerike, ki je zato jasen in neposreden. Nadalje v njem izredno pomembno vlogo igrajo tudi zeleno-rumene barve, ki kraljujejo z odtenkom limone.

Čas za barve

Izredno širok nabor novih zelenih odtenkov kaže tudi, da je avtomobilski prostor postal bolj fleksibilen, čemur bo z vedno novimi efekti, s poudarjeno čutnostjo in mat premazi še toliko bolj naklonjen tudi čas v prihodnje. Istočasno novi trendi pomenijo tudi več izzivov v oblikovanju in tehnologiji – Gutjahr tako priložnost vidi ravno v pridobivanju kompleksnosti: "Nove metode in pigmenti dovoljujejo implementacijo inovacij kot je denimo BASF-ov efekt ‘XSpark’." Slednji omogoča sijaj, ki je veliko bolj izrazit in intenziven v primerjavi z vsemi prejšnjimi; do svojega elegantnega, a nikakor ne pretiranega izraza, pa najbolje pride v naravni svetlobi. Z optimizmom zazrt v prihodnost Gutjahr v X-Sparku vidi ogromen potencial in zaključuje, da je "skrajni čas za več barv."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.