Nedavno smo poročali o napovedih, da se v Sloveniji konkretno premika pri spremljanju prometa v "realnem času" prek mobilnih aplikacijah, hkrati pa se obeta tudi posodobitev sistema podajanja informacij prek sistema TMC (Traffic Message Channel) na klasičnih navigacijskih napravah.
Brane Nastran, vodja Prometno-informacijskega centra, je namreč za Žurnal24 potrdil, da bodo do sredine marca zagnali javni servis TMC v Sloveniji, s čimer se bo naša država končno pridružila vsem ostalim.
V čem bo ta sistem drugačen od tistega, ki ga v sodelovanju z Radio SI zadnjih šest let zagotavlja madžarska družba Traffic Nav in je prav tako na prvi pogled zastonjski za slovenske lastnike navigacij? Predvsem bo veliko bolj odprt do uporabnikov. "Madžarski" TMC je namreč v svojem bistvu še vedno plačljivega (t. i. premium) tipa, saj možnost njegove uporabe uporabnik nevede plača ob nakupu naprave v Sloveniji na podlagi dogovora med Traffic Navom in proizvajalcem naprave.
To pa pomeni dvoje - prenosne navigacije iz drugih držav ali navigacije tistih proizvajalcev, ki s Traffic Navom nimajo pogodbe, pri nas ne sprejemajo obstoječega TMC, torej so denimo Nemci in drugi v Sloveniji "slepi".
Druga zelo velika težava nejavnega servisa tudi za slovenske voznike pa je pri vgradnih navigacijah oziroma infotaimentih, ki so vse pogosteje vgrajeni v novejše avtomobile - trenutno so o najbližji težavi na cesti in predlaganem obvozu obveščeni za Avstrijo ali Italijo, za Slovenije pač ne.
Javni naj bi bil boljši od "premiuma"
Javni RDS TMC servis bo bržkone še naprej deloval v okviru sodelovanja s servisi javne RTV mreže, pri čemer Nastran zaradi izboljšanih lokacijskih tabel in tabel dogodkov pričakuje precej bolj ažurno in natančno informiranje v primerjavi s "plačljivim " TMC sistemom.
Za komentar na napovedani javni TMC smo prosili tudi podjetje Traffic Nav in Radio SI, vendar njihove odgovore še vedno pričakujemo.
Zakon po petih letih zrel že za prenovo, centra pa še vedno ni
Capljanje naše države za lastnimi napovedmi glede dohajanja trendov pri nadzoru in vodenja prometa je mestoma prav simptomatično.
Veliko je stategij, belih knjig, zakonov, predpisov, analiz in podobnega, v praksi pa marsikaj ostane le na papirju, kar dokazuje denimo Zakon o cestah iz leta 2010, ki je v svojem 104. in 105. členu predvideval ustanovitev in organizacijo Nacionalnega centra za upravljanje prometa znotraj enote ministrstva za infrastrukturo.
Center bi na enem mestu in sistematično zbiral vse razpoložljive podatke o stanju državnih cest in prometa, podse združeval vse upravitelje cestnega omrežja, nadziral in upravljal promet ter javnost obveščal na najrazličnejše načine, kaj se dogaja na prometnicah.
Krovni center polnih pet let kasneje še vedno ni ustanovljen, Dars in Direkcija za ceste, ki imata skupaj nadzor nad okoli 80 odstotkov vsega prometa pri nas, pa prek Prometno-informacijskega centra še vedno sodelujeta predvsem na podlagi bilateralnih dogovorov. Siva lisa ostaja večina občinskih cest, saj informacije z njih praviloma precej počasneje prihajajo do voznikov.
dezurni@zurnal24.si
Zato smo tam, kjer pač smo...
Aha, zopet nova agencija ali zavod?!<br /><br />Nacionalni center za upravljanje prometa!<br /><br />Kdo spet rabi novo direktorsko službo?! A …