Prostornost. Ob ugodni ceni je bila ta glavni argument za nakup prejšnje generacije.
Novi nissan note je zapeljivejši, vcepili so mu veliko novih tehnologij in uporabnih trikov, a prostorskega udobja z ohranitvijo medosne razdalje niso žrtvovali.
Zdaj je nekoliko širši in nižji, tudi na račun preglednosti nazaj, ki jo rešuje serijska kamera za vzvratno vožnjo. Na dvignjeno zadnjo klop, ki otrokom omogoča boljši pogled naprej, se vstopa skozi vrata, ki se odpirajo pod kotom 90 stopinj. Grajamo halogenske žaromete, ki v dežju prostora pred vozilom ne osvetljujejo najbolje.
Preveč plastična notranjost je sicer oblikovno razgibana. Merilniki pred voznikom so pregledni, razmetane gumbe je treba iskati po vsej armaturni plošči in še kje. Osrednji del je 5,8-palčni barvni zaslon na dotik, na katerem voznik pridobiva večino informacij, tudi z dobre navigacije. Le gumbi na zaslonu so narejeni za ženske prste.
Ščit res ščiti
Hvalimo varnostni ščit, ki ga sestavljajo štiri kamere in je prejel posebno pohvalo organizacije Euro NCAP, čeprav je avtu nekoliko spodrsnilo in je prejel le štiri zvezdice za varnost. Kamere pravočasno zaznavajo vozila v mrtvem kotu in to s svetlobnim signalom sporočajo vozniku, ki med parkiranjem na zaslonu vidi 360-stopinjsko sliko okoli vozila. Dobro vidni so tudi količki na parkiriščih, ki lahko povzročijo bolečo škodo. Zvočni signal voznika opozori na nenamerno zapuščanje voznega pasu. Vzvratna kamera se tudi samodejno čisti, čeprav to včasih ni dovolj.
Dobra plat varnostnega ščita je, da stane dosegljivega tisočaka. Note pa v nasprotju z nekaterimi konkurenti še ne pozna samodejnega zaviranja pri manjših hitrostih.
Motor:1.198 cm3, bencinski, 59 kW (80 KM) pri 4.000 vrt., navor: 110 Nm pri 4.000 vrtljajih
Poraba na testu: 5,5 litra/100 km, izpust 109 g CO2/km
Zmogljivosti:170 km/h, 13,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena:od 12.500 evrov (testnik 15.680 evrov)
AvtoTest
Manj zahtevni vozniki bodo zadovoljni, tisti, ki jih občutek plastičnosti moti, pa manj. Sedeži v ovinkih telesa ne oprijemajo dovolj, tudi volan je nastavljiv le po višini. Prostora za glavo in noge je dovolj spredaj in zadaj. Hvalimo dobro povezljivost z mobilnimi napravami.
Nov, 1,2-litrski trivaljni bencinski motor je na račun 55 kilogramov manjše mase v mestih poskočen, a manj uglajen in glasnejši kot Fordov 1,0-litrski izdelek. Rad se vrti, a pri vožnji v klanec na avtocesti opeša, primanjkuje mu tudi navora. Ob nežni vožnji porabi manj kot pet litrov, sedmih nismo presegli niti ob dinamični vožnji.
Kakovostnejša fiesta se pelje bolje, note je radodarnejši s prostorom. Prtljažnik je zaradi pomične klopi skoraj sto litrov večji kot pri fordu. Honda jazz ponuja več prilagodljivosti, a je v zrelih letih in tehnološko zaostaja.
15.680 evrov z doplačljivimi dodatki – varnostni ščit, navigacija, panoramska streha, brezstični ključ – in brez popusta je ugodna cena za bogato založeni testnik, ki serijsko ponuja samodejno klimo in kamero za vzvratno vožnjo. Sami bi raje izbrali preverjenega in 2.300 evrov dražjega 1,5-litrskega dizla.