Le nekaj ur pred koncem polletnega mandata je latvijskemu predsedstvu EU uspel eden večjih uspehov zadnjih šestih mesecev, saj so v pogajanjih med evropskim svetom, parlamentom in komisijo prišli do skupnega kompromisa glede nove direktive o zavarovalništvu.
Med glavnimi doprinosi novih pravil je večja transparentnost do strank, saj bodo morali vsi, ki ponujajo zavarovalniške produkte, na jasen način predstaviti ceno in vse stroške. Prav tako bodo morali biti kupci vnaprej seznanjeni, kakšne lastne ekonomske koristi oziroma provizije ima prodajalec (posrednik) od tega, da ponuja prav določen produkt neke zavarovalnice.
Druga velika novost je standardiziran dokument za vsa neživljenjska zavarovanja, prek katerega bo moral biti vsak zavarovalniški produkt na kratko predstavljen, pri čemer bodo morali biti vključeni tudi riziki, način in obseg, ki ga krije posamezno zavarovanje.
Prav tako bo v prihodnje kupcu morala biti ponujena možnost, da iz paketnega nakupa izloči posamezno zavarovanje. Če denimo nek avto prodajajo po akcijski ceni skupaj z zavarovalniškim paketom, mora imeti kupec pravico kupiti avto po tej ceni tudi brez vsiljevanega zavarovanja.
Pravila bodo stopila v veljavo dve leti za tem, ko jih bodo potrdile vse članice EU, je še poročal Automobilwoche.
dezurni@zurnal24.si
Vedno sem in bom zaupal samo tisti zavarovalnici, ki nima drobnega tiska, ampak takoj jasno in razločno povedo/prikažejo koliko stane, …
Skrajni čas, da pride nekaj pametnega in koristnega... pa ne samo za zavarovalnice, treba na vseh področjih to urediti.
Tudi bankam izbrisati droben tisk