"V Luksemburgu, od koder prihajam, ali tudi v katerih sosednjih državah bi ob podobnih nepravilnostih gotovo nemudoma zaprli vsako organizacijo, ki bi si drznila početi kaj takšnega," je ob robu pričetka dvodnevnega generalnega srečanja Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč v Ljubljani dejal predsednik združenja Jeannot Mersch.
Komentiral je dejstvo, da kljub prvim obsodbam glede kupovanja in ponarejanja vozniških dovoljenj in potrdil za izbris kazenskih točk slovenskim pristojnim institucijam še ni uspelo izvesti pravih sistemskih rešitev, ki bi v prihodnje preprečevali tovrstno početje.
"Žalostno je, da danes z nami ni predstavnika Agencije za varnost v prometu (AVP), a smo se tudi mi odločili, da poleg nas sedijo lahko le ljudje, ki nekaj naredijo za varnost v prometu pri nas," pa je dejal predsednik Zavoda Varna pot in generalni sekretar AMZS Robert Štaba in ost kritike usmeril v agencijo ter njenega prvega moža Igorja Velova. "Policija je kljub ogromnemu številu sumov na kazniva dejanja uspešno opravila s preiskavo in jo predala naprej tožilstvu, tudi sodišča so za slovenske razmere dokaj hitro začela z obsodbami in to ne na majhne kazni. AVP pa v vseh treh letih, odkar ve za ta dejanja, ni storila nič, kar je krepka zaušnica sistema vsem nam. Dejstvo je, da če ne bi bilo povezave med AVP in podjetjem na trgu, se te nepravilnosti ne bi mogle dogajati. Direktor AVP pa ni povlekel potez," je bil Štaba neposreden.
Štaba je izrazil upanje, da bo novi premier Miro Cerar z ekipo glede na predvolilne obljube vzpostavil razmere, ki bodo povrnile zaupanje v sistem opravljanja vozniških izpitov.
A da v delovanju AVP zadnje čase precej šepa, je prepričan tudi Deajn Vidic, prvi mož Združenja šoferjev in avtomehanikov Slovenije. "Odnos do organizacij, kot je naša, s strani AVP ni bil še nikoli slabši, saj nimamo nikakršne podpore pri naših preventivnih akcijah," je dejal. "Kriza in pomanjkanje denarja ne sme biti izgovor, tako pomembna stvar, kot je preventiva, potrebuje sistemski vir financiranja."
Da lahko država z rezultati preventive ne prepreči le tragedij, ki zaznamujejo velik del ljudi, temveč se ji vloženi denar obrestuje, po Merschevem mnenju kažejo zadnji podatki, da vsaka smrtna nesreča evropsko državo stane kar 1,8 milijona evrov, zaradi vseh posledic pa skupaj vse smrtne žrtve kar dva odstotka evropskega BDP oziroma 265 milijard evrov.
Kako bo postopal novi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, nam ni uspelo izvedeti. Odziv AVP še pričakujemo.
Kako se čudno lotevate teh zadev. Pa saj je AMZS tudi podjetje na trgu in izvaja te programe. Bil sem …