Pnevmatike čez zimo postale jajčaste oblike

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Vse bližje je 15. marec, datum, ki dovoljuje vožnjo z letnimi pnevmatikami. Če jih niste ustrezno hranili, lahko celo spremenijo obliko.
Oglej si celoten članek

Vsako leto pnevmatika izgubi del svoje prožnosti, pa četudi z njimi naredite le malo kilometrov. Pnevmatika naj ne bi bila starejša od petih let. V kakšnih pogojih bodo zimske pnevmatike počivale, je še kako pomembno.

Pomembno je, da se pri shranjevanju držite nekaj osnovnih pravil, saj s pravilnim shranjevanjem lahko za vsaj sezono podaljšate življenjsko dobo pnevmatik, ki sicer z leti postajajo vse trše in zato izgubljajo lastnost dobrega oprijema, čeprav imajo še dovolj globine dezena.

Poškodbe, starost, obraba?

Ko so platišča odmontirane z avta, najprej preverite stanje pnevmatik: ali imajo še vsaj tri milimetre profila (ne zanašajte se, da boste z zakonsko dovoljenimi 1,6 milimetra) in ali niso že prestare za vnovično montažo.

Kako stare so, boste prepoznali po štirimestni številčni kodi na obodu pnevmatike, običajno zapisane nekako tako "3515". Število pomeni, da je bila pnevmatika proizvedena v 35. tednu leta 2015. 

Foto: Anže Petkovšek pnevmatike

Spredaj levo ali zadaj desno?

Zapomnite si, na katerem kolesu je bila posamezna pnevmatika nameščena in to zabeležite, denimo s preprosto oznako SD (spredaj desno), ZL (zadaj levo) ... Vulkanizerji uporabljajo rimske številke I - IV. Spomladi oznake upoštevajte in pnevmatike, ki so bile spredaj, namestite zadaj, zadnje pa spredaj. Tako boste poskrbeli za pravilno obrabo vseh štirih. Če pnevmatik nimate na lastnih platiščih, potem je to dobro izkoristiti in spomladi izvesti križno menjavo - zadnja desna gre spredaj levo ... Zapomnite si - ne glede na vrsto pogona je bolje, da so izrazito bolje ohranjene pnevmatike na zadnji osi, na prednji pa slabše. S tem bo zadek avta bolj stabilen. 

Foto: Epa Gume pnevmatike

Kaj in kako jih shraniti?

Pravilno skladiščenje je izrednega pomena - da bo ohranila svoje zmogljivosti in obliko, mora biti pnevmatika shranjena v hladnem, suhem in zasenčenem prostoru, stran od maziv in olj. Boljša kot vroča garaža ali ledeno mrzlo podstrešje je suha klet, v kateri je temperatura stabilna. Pred skladiščenjem povečajte pritisk v pnevmatiki za 0,5 bara nad priporočljivim. Če pnevmatike niso na platiščih, potem jih lahko postavite tudi pokonci, a je priporočljivo v tem primeru vsake nekaj tednov zamenjati položaj, da se pnevmatika ne uleži. Pnevmatike s platišči postavite vedno v ležeč položaj, a največ po dve v višino.

Pnevmatike dajte v vrečo in jo dobro zaprite, saj zrak stara gumo in jo dela vse tršo. Najboljša za shranjevanje so posebna stojala za pnevmatike, ki preprečujejo deformiranje teh. Če pnevmatike obesite na navadne kline, se zaradi sile teže deformirajo in lahko postanejo jajčaste. Če stojal nimate, pnevmatik ne polagajte neposredno na betonska tla, temveč vmes položite kos čistega lesa. Če je mogoče, pnevmatike položite vertikalno, saj tako zmanjšate obremenitev. A tistih na platiščih ne naložite v skladovnico, saj bo sicer pritisk teže na spodnjo zelo velik in jo bo tako deformiral. Nikoli ne shranjujte pnevmatik v bližini delujočih električnih motorjev, ki poganjajo razne črpalke, stroje ali kaj podobnega. Motorji so namreč veliki proizvajalci ozona, ki škodi gumi. Če doma nimate prostora, se lahko odločite za shranjevanje pri ponudnikih; običajno so to vulkanizerji. A to stane.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.