Zato je Ljubljana danes boljša

Foto: Arhiv MOL
Foto: Arhiv MOL
Če primerjam fotografijo današnjega središča Ljubljane s tisto izpred sedmih let, sta kot noč in dan. Tiste, stare Ljubljane sploh več ne prepoznam niti je nočem poznati.
Oglej si celoten članek

V njej kolesarji namreč niso bili dobrodošli, še za pešce je bilo malo prostora. Avtobusi so se komaj "gužvali" čez Tromostovje, mimo Zvezde nista mogla iti dva hkrati. S tistega, ki je čakal na vrsto, so potniki medtem veselo gledali v krožnike gostov v kavarni, da ne omenjam Cankarjevega nabrežja, ki je bilo nekoč parkirišče in ne prijeten prostor za stojnice, bolšji sejem in kuhano vino pozimi, kot je to zdaj.

Kolesarji, dobrodošli!

Foto: Branka Grbin Slovenska cesta kolesarska steza V eni izmed prejšnjih kolumn sem zapisala, kakšno izkušnjo sem imela poleti, ko sem se s kolesom vozila po Slovenski cesti, ki še ni bila zaprta za motorni promet. Prejšnji teden sem se po njej peljala prvič po tej izkušnji in prvič po tem, ko so na njej jasno narisali kolo in del ceste prelili z rdečo barvo. Končno sem pedala lahko brez skrbi poganjala po kolesarski stezi – in to v obe smeri! Sicer nova Slovenska še ni čisto dodelana, a vsekakor daje jasno sporočilo: Kolesarji, dobrodošli! Prej nisi imel "šans" odkolesariti od Kongresnega trga do Bavarskega dvora, brez da bi te oplazil mimovozeči avtomobil ali zgrabil policist. Zdaj so vladarji Slovenske ceste kolesarji in ne avtomobili. Končno! Komaj čakam, da vidim končno podobo, še bolj pa upam, da ne bo ostalo samo pri tem ter da bo znal župan kolesarjenje in kolesarske steze uspešno razširiti po vsej Ljubljani.

Prav je, da nas nekdo brcne v rit

Vem, kaj nekateri (morda celo večina?) menijo o novi podobi Slovenske ceste in kako besno udrihajo čez Jankovića. Ampak sčasoma bodo tudi oni ugotovili, kakšne prednosti prinaša mesto, ki spodbuja kolesarjenje, hojo in bolj ekološki način življenja. Saj Ljubljana ni velemesto, ki se ga ne bi dalo hitro obkrožiti z avtomobilom – saj lahko že center prehodite v pol ure! Zato res ne razumem, zakaj tak rompompom. Kako so se vsi razburjali, ko so leta 2007 zaprli Tromostovje, Wolfovo ulico, Ciril-Metodov in Krekov trg ... Pa bi šli nazaj v to podobo? Jaz ne.

Foto: Arhiv MOL Ljubljana Ciril Metodov trg

Ne vem, zakaj imamo Slovenci navado, da se moramo do vsakega lokala in dogajanja pripeljati na štirih kolesih. Če smo prisiljeni parkirati deset minut stran, se že pritožujemo nad ureditvijo parkirišč in takoj iščemo krivca za našo hojo. Da bi se v središče mesta pripeljali z avtobusom, seveda ne pride v poštev, kaj šele s kolesom, ki si ga lahko danes zahvaljujoč storitvi Bicikelj izposodite praktično zastonj. Zato je prav, da nas nekdo brcne v rit. Da nam pokaže, da obstajajo druge, boljše možnosti za prevoz, predvsem pa cenejše. Navsezadnje, saj se tudi med obiskom preostalih evropskih prestolnic ne vozite v središče in v kaos, ampak avtomobil raje parkirate na robu mesta in se v središče odpravite z javnim prevozom, kajne?

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 17

  • 14:08 2. Junij 2015.

    Res je, da v dežju in snegu z avtom zabašemo Ljubljano, ampak zabašemo svoje mesto, ti svoje vasi ne moreš. …

  • 14:03 2. Junij 2015.

    Zame, ki živim v centru Ljubljana ni nič boljša. Boljša je za turiste in tiste, ki pridejo enkrat ali dvakrat …

  • 19:07 24. November 2013.

    Vidim,da je avtorica članka tako navdušena nad kolesarjenjem,da bi zaprla celotno Ljubljano za avtomobilski promet.Za vzgled postavlja ostale evropske prestolnice...,ja …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.