Iz časa pred nekaj desetletjih se mnogi spomnimo pogostega scenarija, ko smo avtomobil z izpraznjenim akumulatorjem preprosto porinili, voznik pa je v določenem trenutku spustil sklopko in vztrajnost avtomobila je poskrbela za zagon motorja. Navsezadnje je med nami krožila priljubljena šala: "Zakaj ima jugo gretje zadnje šipe? Da tistih, ki ga porivajo, ne zebe v roke."
Tri velike nevarnosti
Vendar pa porivanje avtomobila s praznim akumulatorjem že dolgo časa ni več priporočljivo oziroma ga strokovnjaki celo toplo odsvetujejo. Med drugim lahko zaradi porivanja avtomobila preskoči ali se celo strga zobati jermen, kar lahko privede do poškodbe ventilov in batov, ki trčijo med seboj.
Nasveti oziroma svarila pred porivanjem avtomobila z izpraznjenim akumulatorjem, veljalo le za avtomobile z ročnimi menjalniki. Če ima avto samodejni menjalnik, je ta seveda v parkirnem načinu P, iz katerega ga lahko prestavimo le v primeru, da je motor prižgan. Avtomobila s samodejnim menjalnikom torej niti ne moremo porivati.
Če avtomobil porivamo, lahko preobremenimo tudi sklopko, če ima avtomobil sodobni motor z dvomasnim vztrajnikom, pa lahko celo poškodujemo sklopko in vztrajnik. Zaradi prenizke napetosti, ki je posledica izpraznjenega akumulatorja, pa lahko poškodujemo tudi občutljivo elektroniko, ki je je v sodobnih avtomobilih vse polno.
Do prvih dveh nevarnosti, torej poškodbe zobatega jermena in poškodbe sklopke, pride zaradi sunkovitega povečanja vrtljajev ročične gredi, ki je drugačno, kot pri zaganjanju z električnim zaganjalnikom. Sile vrtenja se namreč na glavno gred s pogonskih koles prenašajo preko menjalnika, sklopke in dvomasnega vztrajnika, kar je drugačna obremenitev kot v primeru zaganjanja z zaganjalnikom, ko se sile preko zunanjega ozobljenja vztrajnika neposredno prenašajo na ročično gred motorja.
Akumulator ne napaja le zaganjalnika
Porivanje avtomobila pa na elektroniko slabo vpliva na drug način. Če je v akumulatorju prenizka napetost, se med aktiviranjem elektronskih sklopov pojavljajo "napetostne špice", ki lahko poškodujejo občutljive diode in ostale elektronske elemente. Sodobna vozila namreč za zagon motorja poleg zaganjalnika potrebujejo še zagon črpalke goriva, vžigalne tuljave in še nekaterih sklopov, ki zahtevajo električno napetost več kot 9,6 volta.
Če se izprazni akumulator, je edini pravi način za zagon avtomobila, da ga s premostitvenimi kabli priključimo na akumulator drugega avtomobila ali pa uporabimo tako imenovane "booster packakumulatorje, ki jih imajo avtomehaniki. Če pa odpove zaganjalnik, je rešitev še vedno avtovleka in popravilo na servisu.
Hrošča nisirabil porivati. Je imel dve cevi zadaj in si ga lahko peljal kot karolo ;-)
Ja, velik se je porival. le sedeže si moral prej "spodret"..:)
Tudi stoenko in jugota ni bilo pametno porivat, ker imata zobati jermen za krmiljenje ventilov. Samo mladi danes tega ne …