Zastarelo? Potencialna velika nevarnost na naših cestah

Foto: zurnal24.si
Foto: zurnal24.si
Zaščitne ograje in pregrade ob cestah so namenjene preprečevanju izleta osebnih vozil s cestišča. Vendar pa danes ni več nobenega zagotovila, da lahko izpolnijo svoj namen.
Oglej si celoten članek

Nemške zavarovalnice opozarjajo, jeklene ograje in betonske pregrade ne izpolnjujejo standardov današnjih avtomobilov. Po pisanju nemškega "Auto Motor und Sport" danes ni več nobenega zagotovila, da lahko izpolnijo svoj namen. Na problem neprilagoditve ograj in pregrad teži modernih avtomobilov opozarjajo tudi nemške zavarovalnice. Zapisali so, da so bila vozila, ko se je v Nemčiji postavljala cestna infrastruktura, bistveno lažja.

Naša inšpekcija Z lučjo pri belem dnevu smo iskali smeti ob cesti

"Raziskovalci so prišli do zaključka, da so ograje počile v vsakem desetem primeru. V najbolj redkem od desetih primerov se je vozilo zaradi udarca v ograjo prevrnilo," je za Auto Motor und Sport povedal Siegfried Brokman, vodja raziskovalcev pri nemškem zavarovalniškem združenju. "Ocenjujem, da bi vsaka deseta nesreča, pri kateri je imela vlogo zaščitna oprema cestne infrastrukture, minila z milejšimi posledicami za ljudi, če ograje ne bi bilo," dodaja.

Foto: JVP Gospić Nesreča

Povprečen avtomobil tehta že 1.600 kilogramov

Zgodilo se je tudi, da je ovire odneslo skupaj z vozil, potniki pa so ob prevračanju utrpeli zelo hude poškodbe. V Nemčiji je bilo zabeleženih tudi več primerov neustreznega delovanja zračnih blazin, kot vzrok pa raziskovalci navajajo neustrezne zaščitne elemente pregrad.

Raziskovalci trdijo, da so standardi za ustvarjanje zaščitnih pregrad stari okoli trideset let. Takrat so testi vključevali vozila treh masnih razredov: 900, 1300 in 1500 kilogramov. Povprečen nov avtomobil v Nemčiji danes tehta več kot 1600 kilogramov, številna druga vozila pa tehtajo več kot dve toni (zlasti električna vozila). Hkrati se je višina povprečnega vozila zahvaljujoč trendu križancev/športnih terencev v vseh razredih drastično povečala.

Zastoji Objavljamo lokacije jesenskih del na cesti

Brokman trdi, da bi imelo okoli 10 odstotkov nesreč blažje posledice, če bi bili zaščitni elementi ograje sodobnejše konstrukcije. Zato zahtevajo spremembe pri standardih ograj in ovir, v nemškem združenju zavarovalnic pa menijo, da to mogoče ne bo tako hitro izvedljivo.

Foto: 24sata prometna nesreča hrvaška avtocesta a1

V Sloveniji se držijo evropskih standardov

V Slovenskem zavarovalnem združenju s članicami so za zurnal24.si le na kratko odgovorili, da s članicami omenjene tematike (še) niso obravnavali. Bolj podrobno so tematiko komentirali pri Dars. Za zurnal24.si so potrdili, da se varnostne ograje v zadnjih desetih letih niso bistveno spreminjale, saj se niso spreminjali privzeti evropski standardi.

Od materialov se uporabljata jeklo in beton. Proizvajalci varnostnih ograj materiale optimizirajo glede na zahteve, ki jih želijo doseči s posameznim tipom varnostne ograje na testu. Standard je namenjen ugotavljanju skladnosti varnostnih ograj in zelo podrobno obravnava problematiko razvrščanja lastnosti, obnašanja, testiranja in ugotavljanja sprejemljivosti varnostnih ograj. Ključni parametri varnostnih ograj se določajo na osnovi preizkusov s trki vozil t. i. chrash testi, na podlagi katerih varnostna ograja pridobi ustrezen certifikat. Na cestah se lahko postavljajo le varnostne ograje, ki so uspešno testirane skladno z zahtevami predpisanega standarda in je zanje pridobljen certifikat pristojnega organa.

Slovenija Popravila cest in zastoji bodo vse bolj pogosti, to je razlog ...

Evropski standardi so se začeli uporabljati v letih med 2007 in 2010. Zaradi poenotenja, nadgradnje in zagotavljanja sistemskih rešitev pri postavitvi varnostnih ograj je Dars sprejel Navodila o tehničnih karakteristikah, pogojih in načinu postavitve varnostnih ograj na cestah v upravljanju DARS, "s katerimi smo zahteve za varnostne ograje v primerjavi s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah dvignili na višjo raven."

Foto: Gasilska enota Ribnica Prometna nesreča, avto zagozden med drevesi

Dars je sicer od skupne količine varnostnih ograj v zadnjih desetih letih zamenjal 28 % varnostnih ograj. Odstotek varnostnih ograj, ki so bile postavljene pred letom 2002, je sicer 17 %.

Avto Vozite na plin? Tankajte na tujem, država je pozabila na vas

Zanimalo nas je tudi, kako naraščajoča teža vozil vpliva na varnost ob trku z ogrado? "Masa vozila ima zelo velik vpliv na sposobnost zadrževanje vozila na cesti. V ta namen so določeni tudi nivoji sposobnosti zadrževanja vozil in ustrezni preskusi. Obstajajo ograje z običajno sposobnostjo zadrževanja, s povečano sposobnostjo zadrževanja in ograje z zelo veliko sposobnostjo zadrževanja. Ograje z zelo veliko sposobnostjo zadrževanja morajo zadržati tovorno vozilo skupne mase 38 ton, V Pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah so v ta namen določeni minimalni nivoji zadrževanja vozil z varnostno ograjo na posameznih cestah," odgovarjajo z Darsa.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 08:34 8. November 2022.

    pa saj ima avto tolk asistenčnih sistemov da do ograje sploh nebi smel priti. no ja cesar ima nova oblačila.. …

  • 09:10 6. November 2022.

    za naše agresivne in zadrogirane ali pa pijane voznike ne bi smelo biti ograje, pač pa samo ceste blizu polja, …

  • 07:17 6. November 2022.

    Enako kot pri dimenzijah parkirišč po meri fičkov!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.