Zaradi visokih cen bi v avtomobile vgrajevali rabljene dele

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
V Nemčiji ugotavljajo, da so kupci zaradi vedno višjih cen novih nadomestnih delov vse bolj pripravljeni sprejeti tudi vgradnjo rabljenih nadomestnih delov.
Oglej si celoten članek

Cene nadomestnih delov za avtomobile so se v zadnjih nekaj letih močno povišale, zaradi česar se je marsikateri lastnik avtomobila znašel pred visokimi stroški popravila. Zato so namesto novih vse bolj pripravljeni sprejeti tudi obnovljene rabljene nadomestne dele. Raziskava medija Automobilwoche, ki so jo opravili v tednu pred 20. novembrom, je pokazala, da to možnost zavrača le še vsak sedmi voznik.

Za večino izmed 2.500 anketiranih potencialnih kupcev nadomestnih delov sta pomembna predvsem dva kriterija. 56 odstotkov jih je povedalo, da je zanje pomembna kakovost nadomestnega dela, za 46 odstotkov pa je pomembna tudi ustrezna garancija, ki jo dobijo z njim. Dodaten pomembni kriterij je tudi cena, saj je ta pomembna za 37 odstotkov vprašanih kupcev.

Foto: Profimedia Rezervni deli sklopka

Drugi kriteriji so manj pomembni. Le za 14 odstotkov je pomembno, da so avtomobilski del obnovili pri dobavitelju, za 12 odstotkov pa je pomembno, da jih kupijo neposredno od proizvajalca avtomobila. Le za osem odstotkov anketiranih kupcev pa je pomemben čas dobave nadomestnega dela.

Parwiz Torgul, strokovnjak za avtomobilizem pri podjetju Civey, ki je za Automobilwoche dejansko izvedlo anketo, je povedal, da obnovljeni nadomestni deli pri kupcih postajajo vse bolj priljubljeni predvsem v času večje inflacije. Iz podatkov pa ugotavljajo tudi, da je iz trajnostnih vzgibov vse bolj v porastu tudi krožno gospodarstvo.

Foto: Federal Mogul nadomestni deli, avtomobilski deli

Tako imenovani "remanufactoring", s čimer se označuje obnovo rabljenih nadomestnih delov na merila za nove, je pomemben del krožnega gospodarstva. Krožno gospodarstvo namreč obsega  poslovne modele, v katerih se materiale in izdelke deli, najema, ponovno uporablja, popravlja in reciklira, dokler je to le mogoče.

Kot je ugotovila študija svetovalne agencije MHP, se bo sektor krožnega gospodarstva do leta 2030 podvojil na 856 milijard evrov. Za primerjavo navajajo podatek, da je še pred desetimi leti obsegal 392 milijard evrov.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.