Evropski potrošniki bodo bolj pregledno in varneje najemali avtomobile v EU. Evropska komisija in nacionalne potrošniške organizacije so namreč v sodelovanju z vodilnimi ponudniki storitev najema vozil Avis, Europcar, Enterprise, Hertz in Sixt dosegli dogovor o boljšem izvrševanju pravil EU o varstvu potrošnikov v tem sektorju.
Omenjena podjetja so po številnih pritožbah v zvezi z najemom vozil leta 2014 spremenila poslovne prakse, ki potrošnikom zagotavljajo bolj pošteno obravnavo.
Ponudniki storitev bodo morali zdaj ob rezervaciji navesti končno ceno, ki vključuje vse neizogibne stroške. Če je na primer obvezna uporaba zimskih pnevmatik, bo njihova cena upoštevana v objavljeni ceni. Prav tako bodo morali ključne sestavine najema vozila, kot so prevoženi kilometri, pravila glede goriva ali preklica rezervacije, navesti v jasnem jeziku.
Potrošnikom bodo zagotovljene tudi jasne informacije o dodatnem zavarovanju, vključno z možnostmi za zmanjšanje soudeležbe v primeru škode. Vedno bodo imeli tudi možnost prevzeti vozilo s polnim rezervoarjem ter ga tako vrniti.
V primeru škode pa bodo zagotovljeni jasni postopki za pregled vozila in pravična obravnava škode. Pred bremenitvijo bodo ponudniki storitev morali predložiti razloge in dokaze o škodi, potrošniki pa bodo na oceno škode pred bremenitvijo računa lahko podali ugovor.
dezurni@zurnal24.si