V nesreči je bilo poškodovanih devet ljudi, med njimi leto in pol star otrok. Večina poškodb je bila resnih, pišejo nemški mediji. Za volanom testnega BMW iX je sedel 43-letni voznik, vendar še ni jasno, ali je vozilo obvladoval sam, ali je vozil v avtonomnem načinu.
Vozilo je iz še neznanih razlogov zapeljalo v nasprotno smer v ovinek, kjer je trčilo v nasproti vozečega citroëna. V njem je sedela 70-letna voznica, ki je nato z avtom čelno trčila v 32-letnega voznika. Njegovo vozilo je zletelo s ceste in takoj zagorelo. Nato je testni BMW trčil še v mercedes-benz, katerega voznik je zaradi posledic trčenja umrl.
Po podatkih policije so bili v BMW-ju poleg 43-letnika še trije potniki, stari 31, 42 in 47 let, ter leto in pol star otrok. Vsi so bili huje poškodovani, prav tako druga dva voznika in njuna sopotnika.
Na kraju je posredovala reševalna služba s štirimi reševalnimi helikopterji in desetimi reševalnimi vozili. Poleg tega je posredovalo 80 gasilcev s 15 interventnimi vozili. Cesta je bila zaradi nesreče več ur popolnoma blokirana. Škodo na udeleženih vozilih policisti ocenjujejo na okoli 180.000 evrov.
Nesrečo so komentirali tudi že pri BMW. Vozilo naj bi uporabljalo drugo stopnjo avtonomne vožnje, ki ne omogoča popolnoma samodejne vožnje vozila. "Na drugi stopnji je voznik vedno odgovoren (za vožnjo)," so sporočili iz proizvajalca avtomobilov, kjer so še dodali, da sodelujejo z oblastmi pri preiskavi okoliščin nesreče. Po navedbah BMW je bilo vozilo določeno kot testno vozilo za zbiranje podatkov.
Kaj je avtonomna vožnja stopnje 2?
2. stopnja pomeni, da avtomobil uporablja napredne asistenčne sisteme – ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Tako se imenujejo elektronski sistemi, ki olajšajo vožnjo z avtomobilom. Z njihovo pomočjo lahko vozilo prevzame krmiljenje kot tudi pospeševanje/zaviranje. Avtomatizacija ni popolna, saj mora na voznikovem sedežu sedeti oseba, ki, če je treba, je dolžna prevzeti nadzor nad vozilom, če je treba, in mora v določenih časovnih intervalih prijeti vsaj za rob volana. Ena od novosti bo tudi, da bo dovoljena hitrost takšnih vozil dvignjena. Bo pa število vozil avtonomne stopnje 4 na začetku še omejeno. Vsak proizvajalec bo lahko dal na cesto omejeno število vozil. Neuradno največ 1.500.
Mercedesu kot prvemu uradno dovolili 3 stopnjo avtonomne vožnje
Nemški urad za transport (KBA) je na podlagi vloge letos preveril Mercedesovo tehnologijo avtonomne vožnje DRIVE PILOT v skladu s sprejetimi pravnimi normami UN-R157. Te so bile na mednarodnem nivoju sprejete na začetku letošnjega leta in pomenijo prvo pravno uokvirjanje avtonomne vožnje s pogoji, kdaj in kako je mogoče uporabljati tehnologijo ter kdo je odgovoren, če bi šlo kaj narobe. Nemčija je sicer prvo pravno podlago za samodejno vožnjo na svojih cestah začela pripravljati že leta 2017.
Mercedes je postal prva znamka avtomobilov na svetu, ki ima dovoljenje, da lahko voznikom omogoča uporabo avtonomne vožnje stopnje 3. Gre za vožnjo v razmerah, ko vozniku ni treba držati rok na volanu in spremljati prometa, ter lahko v tem času počne kaj drugega, na primer gleda film na zaslonu. Mora pa biti po opozorilu sistema voznik pripravljen spet prevzeti poln nadzor nad vozilom. Avtomobil v tem času samodejno vodi avto po cesti in spremlja promet, oznake in morebitne nenavadne situacije. Sposoben je tudi reagirati in neodvisno obvoziti oviro ali z zaviranjem preprečiti trk, so dokazali testi. Ko je avtonomni režim aktiviran, bo za krivdo v primeru morebitnega povzročenega trka odgovoren proizvajalec, torej Mercedes. Avtonomni režim bo deloval v navezi z GPS in zalednimi promet.
Kaj je avtonomna vožnja stopnje 4?
Vozilo v znanem okolju, tudi izven avtocest, vozi povsem avtonomno in brez voznika. Pravila zahtevajo možnost "geofencinga" in prevzema nadzora na daljavo.
Deloval pa bo le v določenih okoliščinah. Tako bo omogočen samo na odsekih avtocest, ki so za to primerni. Takšnih naj bi bilo v tem hipu v Nemčiji za dobrih 13 tisoč kilometrov. Drugi pogoj je, da se avtonomni režim lahko vključi le v razmerah gostega prometa pri hitrostih, ki ne presegajo 60 km/h. In tretji pogoj, DRIVE PILOT bo za zdaj lahko deloval le v Nemčiji.
Uradno: na naših cestah lahko vozila brez volana
Evropska komisija v naslednjih mesecih, najkasneje do konca septembra, načrtuje predstavitev pravne podlage za uporabo avtonomnih vozil stopnje 4 v prometu. Šlo bo za prve tovrstne pravne okvirje na svetu v tako širokem obsegu. Kot so pojasnili v pojasnilu, ki smo ga prejeli na Žurnalu24, bodo pri Evropski komisiji natančno predpisali postopke glede testiranja tovrstnih vozil, zaščite pred kibernetičnimi napadi, pravila glede snemanja podatkov in način preiskave morebitnih incidentov. Takšna vozila bo mogoče nadzirati na daljavo, na primer iz osrednjega prometnega centra.
Krovna podlaga omogoča, da bodo proizvajalci lahko začeli razvijati in tržiti vozila, ki bodo vsaj sprva namenjena predvsem javnemu prevozi v obliki t. i. robotaksijev.
Evropska unija bo širila tudi dovoljenja za uporabo tehnologije avtonomne vožnje stopnje 3. Gre za način, ko vozilo na avtocesti lahko prevzame nadzor nad avtom, tako da vozniku ni treba držati več rok na volanu in lahko počne kaj drugega. Mora pa biti ves čas pripravljen, da v primeru predhodnega signala vozila spet prevzame nadzor. Predvsem je takšna vožnja koristna v gostem avtocestnem prometu, čeprav bodo nova pravila dovoljevala običajne hitrosti 130 km/h. Doslej je bila omejitev 60 km/h. Edini proizvajalec, ki je že imel dovoljenje za tovrstno tehnologijo, je Mercedes-Benz, pa še to trenutno velja le za področje Nemčije. Nova pravila glede avtonomne vožnje prihajajo v luči ene največjih posodobitev zakonodaj s področja vozil. Tudi na podlagi obveznih številnih novih asistenčnih sistemov v avtih naj bi v EU znižali število nesreč s hudimi posledicami. Analize kažejo, da je za 95 odstotkov vseh prometnih nesreč odgovoren človeški faktor.
Kok nesreč se zgodi na dan, pa ste tiho. Avto 2. avtonomne stopnje ne more voziti sam.....
FIGO! Honda je bila prva in to z enoletnim naskokom! Nemška jaja pa v jok!