"Več dizelskega goriva se proda ob prometnicah, kjer je tudi tranzit večji, to je torej tudi ob avtocestah. Tam so tudi večinoma vozila, ki ustvarjajo daljše razdalje oziroma poti, in prav zaradi tega se vozniki teh vozil nemalokrat odločijo prav za vozila na dizelski pogon. V mestnih središčih, kjer ni dostopa za tovorna vozila ali pa je ta promet manjši, pa se proda več bencina," so nam odgovorili iz MOL Slovenija.
Enak odgovor smo dobili iz OMV Slovenija, kjer pravijo, da je delež prodanega dizla pri nas visok tudi zato, ker je Slovenija tranzitna država za tovorni cestni promet.
"Največ bencinskih goriv se proda v večjih mestih po Sloveniji in ob meji z Italijo. Gledano v celoti se količina prodanih pogonskih goriv v Sloveniji v zadnjih letih povečuje," so za zurnal24.si odgovorili iz OMV Slovenija, kjer so nam posredovali podatke, da je leta 2015 prodaja 95 in 98 ali več oktanskega bencina končnim odjemalcem obsegala 570 milijonov litrov omenjenih goriv, dizelskega in bio dizelskega goriva pa je bilo prodanega za nekaj manj kot 1.5 milijarde litrov (podatki se nanašajo na prodajo končnim uporabnikom).
Padajoč trend prodaje bencinov
Pri OMV Slovenija še pojasnjujejo, da je bilo v letu 2016 zaznati padajoči trend prodaje bencinov. V tem obdobju prodaja dizla predstavljala približno 70 odstotkov skupne prodaje njihovih goriv, kar vključuje tako prodajo na drobno kot prodajo na debelo.
Enake podatke o razmerju prodaje med bencini in dizelskim gorivom so nam posredovali iz Petrola, kjer so nam odgovorili: "Struktura prodanih pogonskih goriv se v zadnjih 10 letih hitro spreminja v korist dizelskega goriva, zdaj je razmerje približno 70 odstotkov dizelskega goriva proti okoli 30 odstotkov bencina."
V letu 2016 so v Petrolu prodali 3,2 milijone ton proizvodov iz nafte, kar je 12 odstotkov več kot v letu 2015 in 22 odstotkov več od načrtovanega. 40 odstotkov proizvodov iz nafte so prodali v maloprodaji, v veleprodaji pa 60 odstotkov. Prodaja na slovenskem trgu je bila osem odstotkov višja kot v letu 2015.
Na poslovne rezultate torej pomembno vpliva gibanje strukture prodaje goriv. Trend zadnjih let torej kaže na spreminjanje strukture prodaje v korist dizelskega goriva. Pri Petrolu kot poglavitna vzroka za to vidijo v spremembi sestave voznega parka kupcev in precej visokem deležu kamionskega tranzita skozi Slovenijo v celotnem prometu. Na prodajo v maloprodaji pa vse bolj vplivajo tudi avtomobilski proizvajalci z vedno bolj izpopolnjenimi motorji, ki porabijo manj goriva v primerjavi z motorji prejšnjih generacij.
"Tako ni nič nenavadnega, da osebni avtomobili, tudi srednjega razreda, že trošijo samo okoli štiri litre pogonskega goriva na 100 kilometrov," pravijo pri Petrolu.
Ozaveščeni vozniki
Pri MOL Slovenija dodajajo, da so ob manj potratnih motorjih vozil tudi vozniki energetsko bolj ozaveščeni, pri OMV pa opozarjajo na zanimiv podatek statističnega urada Republike Slovenije: "V zadnjem obdobju na slovenskih cestah povečuje delež vozil z dizelskim pogonskim motorjem. Tudi zaradi tega dejstva je posledično trend prodaje dizelskega goriva rastoč."
Tebi pa klatiti neumnosti, teslo zarukano.... liži bencin, če ti je tako pri srcu.
Kakorkoli najceneje tankam v Avstriji !
"Kljub temu, da moderni avtomobili porabjo manj goriva" ce verjames. 20 star nisan sunny VSE moderne bencinarje sola po dolgem …