Zanimivo, novi peugeot 3008 cenejši od starega

Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Anže Petkovšek Novi peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008 Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008
Peugeot je v Sloveniji uradno predstavil novo, tretjo generacijo modela 3008. Vse, kar ste na tem priljubljenem SUV-ju poznali do zdaj, je novo, razen imena. Zanimivo je, da je cena po ceniku celo nižja od modela 2. generacije, ki se poslavlja.
Oglej si celoten članek

3008 je eden od najbolj popularnih vozil znamke Peugeot in SUV-jev na slovenskem trgu. V prvih dveh generacijah so v Sloveniji prodali več kot 7.000 vozil, velike načrte pa imajo tudi s tretjo generacijo.

Novi 3008 je postavljen na povsem novo platformo koncerna Stellantis, eno od štirih platform, na kateri bodo nastajali povsem novi modeli različnih avtomobilskih znamk. Platforma je prilagojena elektrificiranim različicam in je omogočila, da je 3008 lahko mehki hibrid, ki je hkrati zamenjava za dizelski model, pa tudi priključni hibrid in 100-odstotno električni model.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

3008 bo najmanjši model izdelan na STLA Medium platformi, že jeseni sledi sedemsedežni 5008, za katerega obljubljajo, da bo tako velik, da bosta v tretji sedežni vrsti dva sedeža, ki omogočata udobno vožnjo tudi odraslim osebam in nista le sedeža za prevoz otrok.

Veliko daljši in prostornejši

Nova generacija 3008 je v primerjavi s staro daljša za 9,5 centimetra, za 6,5 centimetra je podaljšana medosna razdalja, kar prinaša veliko več prostora v kabini za potnike v drugi vrsti in tudi prtljažniku.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Pri Peugeotu pravijo, da so zaradi učinkovitosti vseh vrst pogonov veliko časa namenili aerodinamičnim rešitvam, tudi zato je to fastback z dinamično oblikovanim zadkom, ki pa je oblikovan tako, da potniki na zadnjih sedežih niso prikrajšani za prostor nad glavo.

Zadek se zgledu po modelu 408, kot zanimivost pa omenimo, da so v osnovni različici allure zdaj serijska 19-palčna kolesa, pri GT različici pa še palec večja. Tako kot vse nove modele znamke Peugeot tudi 3008 krasi novi emblem v obliki ščita z levjo glavo zaradi katerega so povečali sprednjo masko. Maska v različici e-3008 ostaja klasična in ne plastična, kot smo vajeni pri električnih modelih.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Povsem nova zasnova potovalne kabine

Potovalno kabino zaznamuje nova generacija i-cockpita – gre za posebno ureditev potniške kabine z nižje umeščenim volanom, ki je dobil novo obliko, nad katerim gledamo na merilnike. Na voljo je tudi že znani i-Toggles touch z desetimi poljubno programljivimi površinami na dotik, kamor lahko lastnik shrani najpogosteje uporabljene funkcije. Le izbirnik menjalnika in načinov vožnje je strojni. Novi vmesnik i-Connect Advanced prinaša inteligentno navigacijo TomTom, načrtovalec poti tudi s postanki za polnjenje, posodobitve programske opreme po zraku in napredno glasovno upravljanje. Prestavitev izbirne ročice na armaturno ploščo je ustvarila več prostora za shranjevanje.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Največja novost je »lebdeči« digitalni zaslon velikosti 21-palcev (v osnovni opremi sta združena dva 10-palčna zaslona), na katerem razbiramo podatke o vožnji in tudi podatke navigacije, klime, radia … Pri Peugeotu pravijo, da gre za pametni sistem, ki deluje s pomočjo umetne inteligence in se bo tudi posodabljal, zato vam bo znal povedati tudi kakšno šalo. Peugeot 3008 smo vozili že na začetku leta na mednarodni predstavitvi v Franciji, kjer so nam inženirji, ki so razvili avtomobil, podrobno predstavili vozilo. Uporabljeni materiali so izboljšani, novi so sedeži, ki lahko tudi masirajo, poleti hladijo, možno je nastavljati bočno oporo.
Še novosti pri prtljažniku. Volumen je v osnovi 520 litrov, ob podiranju sedežev 1480 litrov. Novost je, da se sedeži v drugi vrsti zlagajo v razmerju 40/20/40, kar povečuje uporabnost prtljažnika. Ta ima cel kup patentov za prilagodljivost, tudi poseben zatič, da vam ni treba držati police dvojnega dna. Višino dna je mogoče tudi prilagajati.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Elektrika, hibrid, dizla ni več

Sprva je 3008 predstavljen kot popolnoma električni avtomobil e-3008 in mehki hibrid z 48 V sistemom. Platforma STLA Medium je v primeru električnega e-3008 opremljena z novo baterijo s kemično sestavo NMC (nikelj, kobalt, mangan) s kapaciteto 73 kWh (že na prodaj) ali do 98 kWh (e-3008 z večjo baterijo prihaja leta 2025). Govorimo o uporabni zmogljivosti. Enomotorna različica s sinhronim elektromotorjem z močjo 157 kW ima manjšo baterijo, prav tako dvomotorna - dual motor 4 × 4 - z močjo 240 kW in enakim dosegom 525 km, ki prav tako prihaja leta 2025. Večja baterija je rezervirana za različico long range z močjo 170 kW in dosegom do 700 km (na  trgu prihodnje leto). Peugeot v aktualnem e-3008 obljublja povprečno porabo le 14 kWh/100 km. E-3008 varčuje z energijo po zaslugi nove tristopenjske rekuperacije, ki jo lahko preklapljate z ročicami na volanu ter s pomočjo toplotne črpalke in naprednega baterijskega termalnega upravljanja. Vgrajeni polnilnik ima 11 kW, na hitri polnilnici se polni s hitrostjo do 160 kW, kar pomeni 30 minut polnjenja od 20 do 80 %. Enomotorne različice s spredaj nameščenim motorjem do 100 km/h pospešijo v manj kot devetih sekundah. Največja hitrost je omejena na 170 km/h.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Mehki hibrid ima moč 100 kW/136 KM (kombinacija 1,2-litrskega trivaljnega turbo motorja, majhnega elektromotorja, majhne baterije in šeststopenjskega samodejnega menjalnika), jeseni sledi še priključno-hibridna različica s 85 kilometri dosega v povsem električnem načinu.

Novost je tudi nabor asistenčnih sistemov paketa Drive Assist Plus, ki vključuje tudi pripomočke, kot sta pomoč pri menjavi voznega pasu ali parkirni asistent VisinPark s štirimi kamerami in 12 senzorji.

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Cenejši od starega

Na izbiro sta dva nivoja opreme allure in GT. Vstopni nivo opreme allure med drugim prinaša 19-palčna platišča, dva združena 10-palčna zaslona, šest zračnih blazin, vzvratno parkirno kamero s 180-stopinjskim vidnim poljem, parkirne senzorje zadaj, prednje LED luči, avtomatsko dvopodročno klimatsko napravo, vstop in zagon brez ključa, zadnja klop deljena v razmerju 40 : 20 : 40, sedežno oblazinjenje v kombinaciji blaga z usnjem, GT pa med drugim dodaja za palec večja platišča, 21-palčni ukrivljen panoramski zaslon, prilagodljive matrične led žaromete, ogrevan volanski obroč, aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, črno diamantno streho in zadnji spojler, motorizirana prtljažna vrata s prostoročnim upravljanjem ...

Foto: Saša Despot predstavitev Peugeot 3008

Zanimiv je pogled na cenik. Cena za hibridno različico z vstopnim nivojem opreme je 33.650 evrov, oziroma 1.500 evrov manj v primeru financiranja. Oprema GT nakup podraži za 3.200 evrov. Pri uvozniku za vozila Peugeot so primerjali tudi cene novega in starega 3008. Zanimivo, bolje opremljeni novi 3008 je zdaj cenejši za 780 evrov (cena na ceniku, brez upoštevanih popustov, ki so jih ponujali za stari model). Za električni model e-3008 je treba odšteti vsaj 45.200 evrov, oziroma 43.700 evrov v primeru financiranja. Z upoštevano subvencijo eko sklada (4.500 evrov) je tako električni peugeotov SUV cenejši od 40.000 evrov.

Pri Peugeotu so prepričani, da sta bili prvi dve generaciji modela 3008 dobra popotnica za tretjo generacijo. Na leto želijo v Sloveniji prodati okoli 700 vozil, desetino povsem električnih.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.