Zakaj so noji dobri za avto industrijo?

Foto: Ford Fordova tovarna v Valencii Foto: Ford Fordova tovarna v Valencii Foto: Ford Fordova tovarna v Valencii Foto: Ford Fordova tovarna v Valencii Foto: Ford Fordova tovarna v Valencii
Ford v novi tovarni v Valenciji pri procesu lakiranja uporablja nojeva peresa. S tisoči nojevih peres, ki so sestavni del naprave, podobni tistim v avtomatskih avtopralnicah, pred lakiranjem obrišejo vsako novo vozilo.
Oglej si celoten članek

Vsako pero samice noja je dolgo do 76 cm, tehta manj kot tri grame in omogoča uporabo do pet let. Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici, zasnovan pa je za preprečevanje statične elektrike, zaradi katere se prašni delci oprijemajo vozila. Prah nato odstranijo s sesalnikom. Med Fordovimi obrati, kjer so uvedli uporabo nojevih peres, je tudi tovarna v Flat Rocku v Michiganu, kjer izdelujejo novega forda mustanga.

Za četrtino nižji izpusti CO2

 “Odstranjevanje najfinejših prašnih delcev pred lakiranjem lahko znatno izboljša postopek in zagotovi brezhiben končni videz. Zaradi svoje edinstvene zgradbe in trajnosti so nojeva peresa popolna izbira za odstranjevanje in zadrževanje drobnih delcev,” je povedal Dirk Hölzer, vodja lakiranja pri Fordu Evropa.

Po obisku ‘avtopralnice’ z nojevimi peresi vsakemu vozilu z inovativnim postopkom nanesejo temeljni premaz, osnovo in prozorni sloj, ne da bi med posameznimi sloji vozilo morali sušiti v peči. Dodatna prednost je zmanjšanje izpustov CO2 v postopku za približno 15–25 odstotkov. Nato na vozilo nanesejo na korozijo odporen zaščitni sloj, vodoodporno tesnilo in končni sloj zunanje barve, sledi pa sušenje pri 180 °C.

Celo v najbolj natančno nadzorovanih okoljih lahko na postopek lakiranja vozila vplivajo neznatna nihanja temperature, zračne vlage in premikanje majhnih delcev.

Barvnega odstopanja ni

Valencia je bila prvi obrat, v katerem so uvedli Fordov patentirani sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi, ki so ga razvili s podporo Politehnične univerze v Valencii. Sistem, ki so ga prvič uporabili v velikoserijski proizvodnji, ustvari sestavljeno sliko iz 3150 digitalnih fotografij, posnetih z mobilno fluorescentno osvetlitvijo. Posebej razvita programska oprema primerja sliko s popolno predlogo in označi potrebne izboljšave, ki jih nato takoj izvedejo.

“Zaradi zapletenih oblik in kotov je lahko pregled sveže lakirane karoserije za človeško oko zelo zahteven. Sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi odkrije najmanjše nepravilnosti in omogoča njihovo odpravljanje v nadzorovanih pogojih,” je povedal Hölzer.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.