Zakaj so kapice ventilov včasih zelene?

Foto: Continental
Foto: Continental
Na ventilih platišč lahko na vsake toliko časa vidimo zelene kapice. Čemu so te namenjene in kaj označujejo?
Oglej si celoten članek

Zelene kapice se na ventilih znajdejo zelo redkokdaj, vendar so tam iz zelo dobrega razloga. Sporočajo namreč, da so gume namesto z navadnim zrakom napolnjene z dušikom, ki naj bi imel veliko prednosti. Ker je dušik inertni plin, preprečuje oksidacijo gume, zmanjšuje pa tudi možnost požara, saj v gumi ni oksidantov.

Foto: Continental ventil, polnjenje avtomobilskih gum

Nekateri prodajalci gum precej promovirajo polnjenje gum z dušikom oziroma tako imenovanim plinom za gume, ki v Nemčiji denimo stane 12 evrov. Z njim napolnjene gume naj bi poleg zgoraj povedanega počasneje izgubljale tlak, ki ga skoraj ni treba preverjati. Dušik v gumah naj bi celo pozitivno vplival na porabo goriva in obrabo gum.

Minimalne razlike

Pri nemškem avtomobilskem klubu ADAC so preverili, če trditve o dušiku v gumah držijo. Dušik ima zaradi malce večjih molekul res manjši količnik difuzije od kisika, zato iz njih uhaja malce počasneje od zraka. Vendar pa si ADAC-ovi testi pokazali, da so bile razlike med gumami, napolnjenimi z dušikom ali zrakom, po nekaj mesecih minimalne oziroma skoraj neopazne.

Foto: Continental ventil, polnjenje avtomobilskih gum

Pri ADAC-u so preverili tudi drugi argument v prid polnjenja gum z dušikom, manjšo nevarnost požara. To je razlog, da so z dušikom običajno napolnjene gume na letalih, dirkalnikih ali vozil za prevoz nevarnih tovorov. V teh primerih je to smiselno, saj so gume lahko močno obremenjene in se močno segrejejo in se v skrajnem primeru lahko vnamejo.

Dušik ima v tem primeru prednost, da ni vnetljiv. Vendar pa se v osebnih avtomobilih ne razvijejo tako visoke temperature, zato polnjenje gum z dušikom iz tega razloga nima smisla.

Kot ugotavljajo pri ADAC—u, polnjenje gum z dušikom prinaša določene prednosti, vendar so te minimalne. Poleg tega mora voznik tudi v primeru, da je v gumah dušik, redno preverjati tlak, torej tudi dušikova manjša sposobnost difuzije v tem primeru ne prinaša koristi. Dodatni strošek se torej načeloma ne izplača.

dezurni@styria-media.si

Foto: Continental ventil, polnjenje avtomobilskih gum

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.