BMW 225xe ni prvi priključni hibrid te bavarske znamke, ki se je ob Renaultu (zoe) prva odločila baterijske modele od klasične ponudbe ločiti s povsem samosvojimi modeli, ki nosijo oznako i - to sta i3 in športni posebnež i8. Pri podznamki i so se dizajnerji in inženirji usmerili izključno v električni pogon, ki zahteva shranjevanje baterij - in to jim je uspelo odlično.
Bencin + elektrika sta lep par
Pogon iz superšportnika
Pri BMW so se na uspešni mercedesov razred B odzvali s serijo 2 active tourer. Model v Evropi žanje uspehe, prodaja se dobro. Na izbiro je s široko paleto bencinskih in dizelskih motorjev, pogonom na prednji kolesni par ali na vsa štiri kolesa in celo kot sedemsedežni gran tourer.
Na izbiro pa je tudi kot priključni hibrid z oznako 225xe. Čeprav je narejen na standardni platformi active tourerja, pa za pogon skrbi kombinacija trivaljnika in elektromotorja, ki je sorodna superšportniku BMW i8. Avtomobil z vsekolesnim pogonom v teoriji v zrak emitira zgolj 46 gramov CO2, tovarna pa na papirju obljublja povprečno porabo goriva 2,0-litra na 100 kilometrov poti ter 41-kilometrski brezemisijski doseg!
Trije načini delovanja hibridnega sklopa
Tako kot pri modelu 330e so tudi v seriji 2 active tourer trije različni načini delovanja bencinskega motorja in elektromotorja. Max eDrive omogoča povsem električno vožnjo, v režimu auto eDrive se bencinski motor priključi po potrebi (pospeševanje v strmejši klanec, vožnja pri hitrostih nad 80 km/h), ko je v baterijah premalo energije za pogon elektromotorja pa deluje zgolj bencinski motor, ki preko generatorja polni elektromotor.
Voznik lahko sam izbira, kdaj bo izkoriščal energijo shranjeno v baterijah, vseskoz pa delovanje sistema spremlja na osrednjem zaslonu v potovalni kabini. Preklapljanje med režimi vožnje je povsem enostavno, s pomočjo stikala, voznik pa s časom in izkušnjami spozna, kdaj je najbolje uporabljati električni način vožnje.
Prtljažniku manjka uporabnosti
Kabina je praktično identična kot pri klasični izvedenki (razen oznak edrive), nič drugače ni z udobjem sedenja.
Največja sprememba v primerjavi s klasičnimi izvedenkami je dodatna reža na zunanjosti, pod katero je priključek za polnjenje baterije na zunanjem elektirčnem omrežju, bistvena razlika pa je v prtljažniku, ki je zaradi baterij shranjenih v dnu, močno prikrajšan z "litri". Zaradi tega prtljažniku, ki na papirju obljublja zglednih 468 litrov, manjka uporabnih litrov.
Z dvema otrokoma in otroškim vozičkom sem se moral na izlet odpraviti kar s svojim enoprostorcem ford c-maxom. V hibridnega BMW vozička skupaj s košaro namreč nisem model pospraviti. To je bila ob končni ceni in polnjenju (a to je moja težava, saj zaradi slabe infrastrukture polnilnic v Kamniku baterije nisem mogel polniti) - ena glavnih ovir za nakup sicer odličnega tehnološkega posebneža.
Zastonj iz Kamnika v Ljubljano
Se pa zato avto pelje fantastično - z njim je možno pospeševati hitro kot s kakšnim športnim vozilom - pospešek od 0 do 100 km/h je 6,7 sekunde - takrat elektromotor zagotavlja maksimalno moč in navor že od samega starta, svoje pa doda še bencinski motor, lahko pa se vozimo povsem neslišno in brez emisij. Če mi je s priključnim hibridom X5 zaradi visoke mase uspelo od službe (center Ljubljane) do Kamnika na elektriko prepotovati le polovico poti, sem z 225 xe na elektriko opravil celotno, skoraj 30-kilometrsko traso, pa še je ostalo dovolj baterije, da se "skočil" v vrtec in v trgovino. Pogoj za slednje je, da se ne vozimo hitreje od 80 km/h, takrat se v avtomatskem načinu vožnje vklopi bencinski motor. Najvišja hitrost v električnem načinu je sicer 125 km/h, a takrat energija v bateriji hitro kopni.
Merodajna za merjenje povprečne porabe je bila torej vožnja daljše razdalje. Tudi tam pa priključni hibrid ne razočara. V mešanem ciklu vožnje (mesto-avtocesta-primestna vožnja) je bila na našem testnem krogu povprečna poraba 4,5 litra na 100 kilometrov. Da ne pozabim še eno slabo plat - to je majhen skupen doseg. Bencinska posoda je zelo majhna, tako, da se je treba na daljših, avtocestnih poteh ustavljati vsaj vsakih 400 kilometrov. Kaj pa polnilne postaje?
Te so še vedno rak rana baterijskih modelov. V Kamniku, pa verjamem, da še marsikje drugje, v bloku polnjenje ni mogoče - prav tako ne na edini hitri polnilnici, ki jo imamo v mestu, ki sicer spada med 10 največjih v Sloveniji - na zaslonu testnika se je, ko sem vozilo priključil na polnilno postajo, izpisalo: premajhna omrežna napetost.
Kakšne ocene bi dobil na fakulteti?
Če potegnem črto. Za tehniko in vozne lastnosti bi mu na "faksu" prisodili 10, za družinsko uporabnost prtljažnika 6. In prav to je pogosto odločilen vidik, ko mlada družina kupuje avtomobil. 39.550 evrov je cena testnega modela (brez upoštevane subvencije in popustov), kar je 14 tisočakov nad osnovno različico, ob tem pa je imel testnik še za dobrih 11 tisočakov dodatne opreme.
Podatki o vozilu: BMW 225xe active tourer (Luxury line)
Prostornina bencinskega trivaljnega motorja: 1499 ccm
Največja moč bencinskega motorja: 100 kW (137 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor bencinskega motorja: 220 Nm pri 1.250 vrt./min
Moč elektromotorja: 65 kW (88 KM)
Skupna moč motorja: 165 kW (225 KM)
Kapaciteta baterije: 7,6 kWh
Zmogljivosti: 202 km/h, 6,7 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 4,5 litra/100 km
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 46 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 39.550/51.431 (osnovni/testni z dodatki).
Plus: Pospešek, vozne lastnosti, materiali, neslišna vožnja, tehnika;
Minus: Uporabnost prtljažnika, sklepanje kompromisov, majhna posoda za gorivo;
ZASTONJ se zagotovo ni vozil. Elektriko je moral nekdo plačat, kajne? In če jo ni voznik, so jo ostali odjemalci …
51 čukcov, da se jih kam bolj smotrno namenit...