Zakaj se avto pozimi v garaži slabo počuti

Foto: Profimedia
Foto: Profimedias
Razbijamo mite - ali je res, da naj bo v dneh, ko je zaradi snega in nizkih temperatur avto odet v debelo plast soli, obvezno parkiran pred garažo in ne v njej?
Oglej si celoten članek

"Da, res je," pravi mehanik Zmago Drobnič iz prodajno servisnega centra ASPC Drobnič. "Če je le mogoče, naj avto ostane pred garažo oziroma na mrzlem. Toplota v garaži namreč zelo pospeši delovanje soli na avtu," iz izkušenj govori Drobnič. "Prav tako boste s tem preprečili rošenje avta." 

Če ne mislite ravno oprati podvozja po vsaki vožnji, je torej pozimi veliko bolje vozilo pustiti pod kakšnim nadstreškom in ne v garaži, četudi jo premorete.

V redu, zamahnemo z roko, marnje mehanikov pač. Ampak kaj s tem tvegamo? "Najbolj so na udaru zavorni diski, saj jih sol najbolj ogroža in razžira," pravi Drobnič. Najslabše je takrat, ko zasoljen avto več dni ostane na toplem in vmes ne pride do delovanja zavornih ploščic, da med vožnjo lahko "očistijo" diske. 

"Najpogostejša posledica, ki sledi zaradi nažrtih diskov, je tresenje volana," pravi Drobnič. Seveda so spremembe čutne tudi pri zaviranju. Edina trajna rešitev v tem primeru je menjava diskov.

Foto: Anže Petkovšek pregled avtomobila Zagovorniki zimskega garažiranja bodo verjetno argumentirali, da si ne pustijo odzveti udobja tople notranjosti avta. Protiargument ponuja vložek v dodatno opremo stacionarnega ogrevanja z grelcem notranjega zraka.

Med deli avtomobila, ki so tudi zelo na udaru zaradi soli, so še druga področja podvozja, denimo zglobi in roke. Pri sestavnih delih, ki so narejeni kot ulitki, je problem rjavenja ponavadi manjši, saj se rja na takšnih delih zgolj nabira, ni pa ogrožena njihova struktura.

Avtomobili kot švicarski sir veliko redkejši na cestah

Se spominjate oplov s prerjavenimi pragovi ali obodi blatnikov ter škod felicij, katerim bi lahko celo kakšen gozdar z debelimi prsti vtaknil svoj palec skozi prerjaveta zadnja vrata? Kako je s temi težavami danes, so še aktualne?

Foto: Profimedia Parkiranje med zimo "Današnji avtomobili so veliko bolje zaščiteni pred rjavenjem kot nekoč," pravi Drobnič.

Vsaj najbolj izpostavljeni deli so pocinkani, zelo je porasla uporaba aluminija in plastike,  po njegovih besedah se je zelo izboljšala tudi kakovost uporabljene pločevine, zato proizvajalci lahko ponujajo dolgo garancijsko dobo na prerjavenje. 

"Nekoč so bili velika nevarnost kamenčki, ki so načeli barvo, čemur je lahko takoj sledilo rjavenje. Tega je danes veliko manj." Posipanje z drobljencem je danes tudi zaradi drugačnih pravil veliko redkejše.

andrej.leban@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 05:41 6. Januar 2016.

    Avti so vedno težji in ne lažji!

  • 14:46 5. Januar 2016.

    Škoda, da avtor navaja samo Ople in Škode. Iz prve roke vam povem, da so v tem tisočletju bili najbolj …

  • Kaj a da so zavorni diski še vedno nezaščiteni proti soli? V letu 2016? Ta avtomobilska industrija se komaj kej …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.