"Da, res je," pravi mehanik Zmago Drobnič iz prodajno servisnega centra ASPC Drobnič. "Če je le mogoče, naj avto ostane pred garažo oziroma na mrzlem. Toplota v garaži namreč zelo pospeši delovanje soli na avtu," iz izkušenj govori Drobnič. "Prav tako boste s tem preprečili rošenje avta."
Če ne mislite ravno oprati podvozja po vsaki vožnji, je torej pozimi veliko bolje vozilo pustiti pod kakšnim nadstreškom in ne v garaži, četudi jo premorete.
V redu, zamahnemo z roko, marnje mehanikov pač. Ampak kaj s tem tvegamo? "Najbolj so na udaru zavorni diski, saj jih sol najbolj ogroža in razžira," pravi Drobnič. Najslabše je takrat, ko zasoljen avto več dni ostane na toplem in vmes ne pride do delovanja zavornih ploščic, da med vožnjo lahko "očistijo" diske.
"Najpogostejša posledica, ki sledi zaradi nažrtih diskov, je tresenje volana," pravi Drobnič. Seveda so spremembe čutne tudi pri zaviranju. Edina trajna rešitev v tem primeru je menjava diskov.
Med deli avtomobila, ki so tudi zelo na udaru zaradi soli, so še druga področja podvozja, denimo zglobi in roke. Pri sestavnih delih, ki so narejeni kot ulitki, je problem rjavenja ponavadi manjši, saj se rja na takšnih delih zgolj nabira, ni pa ogrožena njihova struktura.
Avtomobili kot švicarski sir veliko redkejši na cestah
Se spominjate oplov s prerjavenimi pragovi ali obodi blatnikov ter škod felicij, katerim bi lahko celo kakšen gozdar z debelimi prsti vtaknil svoj palec skozi prerjaveta zadnja vrata? Kako je s temi težavami danes, so še aktualne?
Vsaj najbolj izpostavljeni deli so pocinkani, zelo je porasla uporaba aluminija in plastike, po njegovih besedah se je zelo izboljšala tudi kakovost uporabljene pločevine, zato proizvajalci lahko ponujajo dolgo garancijsko dobo na prerjavenje.
"Nekoč so bili velika nevarnost kamenčki, ki so načeli barvo, čemur je lahko takoj sledilo rjavenje. Tega je danes veliko manj." Posipanje z drobljencem je danes tudi zaradi drugačnih pravil veliko redkejše.
andrej.leban@zurnal24.si
Avti so vedno težji in ne lažji!
Škoda, da avtor navaja samo Ople in Škode. Iz prve roke vam povem, da so v tem tisočletju bili najbolj …
Kaj a da so zavorni diski še vedno nezaščiteni proti soli? V letu 2016? Ta avtomobilska industrija se komaj kej …