Pri Dacii lahko strategijo - manj je več - izkoristijo v svojo korist, saj njihovi modeli kombilimuzina sandero, križanec jogger, kompaktni športni terenec duster ali pa električni spring stanejo več sto evrov manj od najbližjih tekmecev. Pri Dacii dodajajo, da jim to zagotavlja nepremagljivo »vrednost za denar«, saj uporabljajo razvojno etiko »razvoj za nizke stroške«, predvsem pa skušajo, kot so povedali na tiskovni konferenci, kupcu ponuditi v vozilu tisto, kar potrebuje, in nič več. Kaj potrebuje kupec avtomobila, so plastično razložili na primeru kavnega avtomata, ki ga uporabljajo v svojih pisarnah. Iz aparata so vsak dan odstranili stvari, ki jih niso uporabljali, od nogic, na katerih stoji aparat in jih ne potrebuje 10, ampak pet, da je stabilen, do tipk in drugih nepotrebnih reči. Prepričani so, da bi bil tak delujoči aparat, ki ustreza večini zahtev uporabnikov, bistveno cenejši.
Rabljeni držijo ceno
Da strategija Dacie ni iz trte izvita, pričajo uradni podatki o lanskih registracijah po Evropi. Dacia je v primerjavi z letom 2021 dosegla kar 15-odsotno rast (475 tisoč prodanih vozil), kar je daleč največ med množičnimi znamkami. Večina jih je potonila.
Čeprav so osnovne dacie poceni, se večina kupcev v Sloveniji sicer odloča za bolje opremljene in dražje različice, pravi novi direktor Dacie za regijo Adriatic Igor Petković in dodaja, da želijo iz 4,2-odstotnega deleža v Sloveniji zrasti na 6,5 odstotka. Optimistični niso le na račun vstopne cene svojih vozil, ampak tudi zaradi preostanka vrednosti, ko se dacia na trgu pojavi kot rabljeno vozilo. Petković pravi, da še pred osmimi leti niso dajali prevelikega poudarka preostanku vrednosti, zdaj pa je Dacia v tem pogledu na nivoju premijskih znamk. "Rabljenih vozila znamke Dacia boste na trgu našli malo, tista vozila, ki se znajdejo v oglasih za rabljena vozila, pa imajo visoko ceno."
Dacia torej deluje zelo premišljeno, stroškovno učinkovito, zato je tudi ponudba modelov bistveno manjša kot pri drugih znamkah. Ena od prednosti, ki so jo navedli na tiskovni konferenci, je, da lahko na platformi za kompaktna vozila izdelujejo tudi večja vozila, kot je jogger. To pomeni, da so njihova vozila lažja, bolj ekonomična, cenejša, tudi večja vozila so opremljena z istimi motorji in menjalniki, kot manjša. Na ta način so tudi bolj prilagodljivi na trgu, saj lahko vsa vozila izdelujejo na isti platformi v isti tovarni in se na ta način odzivajo na potrebe trga.
Prihaja bigster
Modelno paleto trenutno predstavljajo modeli sandero, sandero stepway, duster, ki je edini na voljo s štirikolesnim pogonom, jogger, ki je na voljo tudi s sedmimi sedeži in električni spring, ki je zdaj dobil močnejši motor, za bolj suvereno vožnjo na avtocesti. Na voljo z elektromotorjem s 45 konjskimi močmi in po novem še s 65 konjskimi močmi. Na predstavitev v Šobec pa so pri Dacii pripeljali tudi naslednji pomemben model, za zdaj še koncepti bigster, ki naj se ne bi veliko razlikoval od študije. Prav tako pa so za konec novembra najavili razkritje novega dusterja.
Pri Dacii še razlagajo, da njihovi kupci vozila pogosto uporabljajo za prostočasne aktivnosti, zato so oblikovana bolj robustno, hkrati pa so razvili dodatno opremo, kot je ležišče v joggerju, ki se v zadnjem delu poveže s šotorom, za preživljanje prostega časa v naravi.
Dacia za 28 tisočakov
Pri Dacii so uradno predstavili tudi prvi hibridni model, to je jogger. Sledili mu bodo tudi drugi modeli, ki temeljijo na isti arhitekturi. Dacia bo s hibridom lovila nove kupce. Načrtujejo, da bo pri nas vsaj desetina joggerjev hibridnih. Hkrati pa bodo preverili pripravljenost kupcev, da za Dacio z avtomatskim menjalnikom in močjo motorja 140 KM odštejejo 28 tisoč evrov. To je najdražji model znamke Dacia.
Kanta od avta, ni poceni, rabljenega se težko znebiš
Ne bo držalo, bi rekel ravno obratno!? Na trgu rabljenih vozil je Dacia sedaj ko je cenovno zlezla v razred …
nikoli tega sranja