Označevanje pnevmatik z rumeno ali rdečo piko ni nič novega, ima pa zanimivo ozadje, ki ga številni verjetno ne vedo. Pnevmatika ima lahko odvisno od znamke samo eno ali samo drugo piko, včasih pa celo obe.
Označevanja izhaja iz dejstva, da izdelana pnevmatika nikoli ne more biti idealno uravnotežena in idealno okrogla. Dober vulkanizer pa bo lahko oznako znal izkoristiti pri premontaži.
Rumena pika
Označuje mesto na pnevmatiki, ki je najlažje. Kdor montira pnevmatiko na platišče, tako ve, da mora biti na tistem mestu del z ventilom (in TMPS senzorjem), ki je najtežji del platišča. S tem se masa platišča in pnevmatike kar najbolje porazdelita in je poraba dodatnih uteži minimalna. Manj uteži pa pomeni tišjo in udobnejšo vožnjo, da o trajnostni uporabi svinca niti ne govorimo.
Rdeča pika
Obratno kot rumena označuje mesto na pnevmatiki, ki je najtežje oziroma se tam med delovanjem centrifugalnih sil dogaja največje nihanje. Do razlik pride zaradi načina sestave pnevmatike, ki je narejena po plasteh.
Zato ventil kot najtežji del platišča nikoli ne sme biti nameščen v bližini rdeče pike.
Tudi nekatera platišča imajo lahko oznako, ki označuje njegov najlažji del. Če je ta točka pri montaži poravnana z rdečo piko na obodu pnevmatike, potem s tem vulkanizer lahko minimalizira vibracije.
Izkušeni vulkanizerji seveda to vedo, vi pa lahko na ta način stestirate znanje vašega monterja.
To je reden postopek izhodne kontrole pnevmatike. Tak sistem kontrole se je izvajal že v tovarni Sava Kranj leta 1985, …
S prenosnim računalnikom zaslužim veliko denarja (168 do 250 USD / uro). Prvi mesec sem prejel ček za 24568 ameriških …
Ta je močna,imam na gumi oznake,sam tud moj osebni vulkanizer in mehanik g.ANDREJ GLAVAN verjetno ni vedel za kaj takega?.... …