Zakaj GTi, če je pa tu XY

Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY
Peugeot je ponudil dve posebni različici svojega malčka 208. Izbrati GTi, ali občutno cenejši XY, ki kljub nekoliko šibkejšemu agregatu zadovolji potrebe dinamičnih voznikov.
Oglej si celoten članek

Nomen est omen, ime je znamenje, pravi latinski pregovor. Za imenom Janez Novak si tako predstavljamo marljivega Slovenca, ki pa si ne vzame  pravice do dopusta nekje na brisači ob morju, je voljan menjati vse nohte za zmago naših košarkašev, sta mu dve vrsti piva na izbiro povsem dovolj, tu in tam pa tudi njemu po zgledu "ta bogatih" uspe prelisičiti državo pri kakšni dajatvi ali od zavarovalnice iztisniti povračilo za škodo, ki da mu jo je na khm- ja avtomobilu tiste germanske znamke povzročil neznanec na parkirišču pred najboljšim sosedom.

Ni klišejski

Ob avtomobilski oznaki XY, bi utegnili biti v ospredju podobni klišeji. Iksipsilon pač. Pa niso. Peugeot 208 XY je pravzaprav zelo prijetna osvežitev in nekakšen zgled, da je tudi pri klasičnih predstavnikih B-segmenta še rezerva in da bezljanje kupcev med križance ni nujno prava rešitev, tudi za denarnice ne. Posebna oprema in dodatki malega peugeota mu precej dvignejo ugled na ulici. Drugačne poteze prednjih luči z markantnima dnevnima belima črtama, 17-palčna platišča,zadnji spojler, kromirani vložki vključno z logotipi, drzna izbira vijolične barve pri imenu ...

Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY

Vzporednice z nabritim GTi

Znotraj je premium športni občutek prav tako zelo občuten zaradi sedežev, led razsvetljave in obrob, velikega zaslona zmogljivega, na čase preveč zakompliciranega infotainmenta, dvopodročne klime, samozatemnitvenega ogledala, kovinske ročice menjalnika (zelo neprijetnega občutka v vremenskih ekstremih) ... veliko je še drugih vzporednic z najbolj nabritim članom legla GTI-jem.

Oba sta le trivratnika, oba imata širša koloteka in trše podvozje. In v obeh se zaradi potrebe po preglednosti nenavadno situiranih merilnikov sedi visoko, višje kot se pritiče avtomobilom, ki se zgledujejo po slavnih predhodnikih. tako kot GTI ima namreč tudi XY prednika v eni izmed bolj civilni različici malega razgrajača izpred 25 let.

Foto: Andrej Leban Peugeot 208 XY

156 konjev prava izbira

208 XY ima torej veliko talentov za športno vožnjo, zato je kljub možnosti dizelskih različic pravi greh, če ga ne poganja (cenejši!) 1,6 THP motor. Testnika k sreči je. Lahko bi rekli, da je bil pogon zelo olikan večino časa, torej med običajnimi potmi in med znanimi razdaljami. Ugodna poraba, navor pri nizkih vrtljajih, dobro sodelovanje z menjalnikom. Ko je bilo treba, je avto pustil oliko v predalu in postal mali razgrajač, 115 kilovatov pri nizki masi pač ni kar tako. Ovinkov se tudi ni branil, podvozje in majhen volan zagotavljata enostavno obvladovanje še tudi blizu meja fizike. Skoraj greh zapisati, ampak v zavoju je bil še bolj nepopustljiv kot precej bolj športno izraziti RCZ.

Čistokrvni aristokratski podmladek pa še zelo nadarjen torej, tale XY. Ko mu ob bok zapelje GTI, zadrege kar ni konca. Je dodatna konjenica dobrih 40 glav pri GTI-ju, ki je edina prava razlika med avtomobiloma, sploh vredna skoraj štiri tisočake dodatnega vložka? Cena s popustom nekaj prek 16 tisočakov ob takšni opremi in moči za iksipsilona se namreč zdi prav v redu "deal." Pa še oba spola lahko enakovredno uživata v njem.

Podatki o vozilu: (Peugeot 208 XY 1,6 THP 156)
Motor: turbobencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.598 cm³
Največja moč: 115 kW (156 KM) pri 6.000 vrt./min.
Največji navor: 260 Nm med 1.400 in 4.000 vrt./min.
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 135 g CO2/km
Zmogljivosti: 205 km/h, 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 3.962 x 1.739 x 1.460, medosna razdalja 2.538
Prtljažnik: 285 litrov
Cena: 17.629/20.615 evrov (osnovni XY/testni z dodatno opremo)

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.